BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Minden tizedik vállalat létszámbővítést tervez nyáron

A munkaadók 11 százaléka tervez létszámbővítést a következő három hónapban, 5 százalékuk elbocsátással számol, miközben a döntő többség – 83 százalék – várhatóan nem változtat majd a munkatársak számán – derült ki a Manpower legfrissebb előrejelzéséből. A tervezett felvételek és elbocsátások különbségéből számított munkaerő-piaci mutató értéke továbbra is pozitív, plusz 5 százalékon áll.

Bár az előző negyedévhez képest összességében visszaesett a felvételi kedv – akkor még a cégek 18 százaléka jelezte, hogy bővítené a létszámát –, a vendéglátóiparban például most öt munkaadóból több mint egy felvételt tervez. Annak ellenére óvatosan optimisták az építőipari cégek is, hogy a szektor mutatója mind éves, mind negyedéves összehasonlításban jelentősen visszaesett.

„Előző előrejelzésünk volt Magyarországon a legoptimistább 2009 harmadik negyedéve, vagyis a felmérés kezdete óta. Nem meglepetés, hogy ezek után a magyar munkaadók felvételi kedve csökkent valamelyest, és a mostani számok jóval óvatosabbak, bár továbbra is pozitívak” – mondta Dalányi László, a ManpowerGroup Magyarország ügyvezető igazgatója, hozzátéve: nyáron egyébként is elsősorban az a jellemző, hogy a cégek toborzás helyett a szabadságolások miatti helyettesítéseket próbálják megoldani.

A legnagyobb felvételi kedvet a gyártás, a vendéglátóipar, valamint a közlekedés, raktározás és a kommunikáció területéről jelezték a cégek: a munkaerő-piaci mutató értéke ezekben az ágazatokban plusz 13 százalék volt. Szerényebb – plusz 6 százalék – lett a mutató a nagy- és kiskereskedelem területén. A mezőgazdaság, vadászat, erdészet és halászat, valamint az építőipar cégeinek visszajelzése arról tanúskodott: ott plusz 5 százalékon áll a felvételi kedv. A leggyengébb értéket – mínusz 8 százalékot – a közüzemi szolgáltatások területéről jelentették.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.