Összesen 31 városban kínálnak ingyen meggyet a termelők a következő napokban egy népszerűsítő kampány keretében. Kilenc termelők értékesítő szövetkezete (TÉSZ) és két termelő egyénileg biztosít több kamionnyi gyümölcsöt az akcióhoz a FruitVeb Magyar Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezet és Terméktanács Koordinálásával. Budapesten és Győrtől Sároraljaújhelyig, Siófoktól Debrecenig, Gyulától Kaposvárig összesen 100 ezer adag meggyet osztanak szét.
Mint azt korábban megírtuk, idén a konzervgyárak önköltségi ár alatti összeget kínáltak a meggyért, ezért több termelő is kilátásba helyezte, hogy inkább a fán hagyja, vagy a földre rázza a gyümölcsöt. Ehelyett döntöttek most inkább amellett, hogy felhívják a figyelmet a magyar meggy értékeire. Szakemberek szerint a legfontosabb export felvevőpiac – Németország – pang. Magyarországon eközben sem a fagyasztott meggy, sem a befőtt nem népszerű, a válság következtében pedig gyakorlatilag luxuscikké vált a feldolgozott gyümölcs.
Míg az egy főre eső meggyfogyasztás 2002-ben a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) adatai szerint csaknem elérte a két kilogrammot, tíz évvel később már mindössze 0,9 kilo volt. Korábban lapunknak Cseh László, a Magyar Hűtő- és Konzervipari Szövetség elnöke azt mondta, a problémának nincs gyors megoldása, évek alatt lehet csak feltornászni az árakat, amihez rendszeres, a meggyet népszerűsítő marketingkampányokra is szükség van.
A szervezők információs kiadványokkal a meggy előnyös egészségügyi hatásaira – vírusirtó, serkenti a szívműködést, tisztítja az ereket, ellenszere az alvászavarnak –, de a termesztők munkájának nehézségeire, szépségeire is felhívják a figyelmet. A meggyosztás helyszínei és időpontjai elérhetők a többi között a www.fruitmarketing.hu weboldalon.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.