Az újabb fordulat után várhatóan nyugvópontra kerül az M3-as metrópótló buszok beszerzése, és minden bizonnyal mégsem vásárolt buszokkal szállítják majd az utasokat, ehelyett szolgáltatást vásárol majd a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) Zrt. A járművek késedelmes érkezése miatt viszont csúszni fog az M3-as metró infrastruktúra fejlesztésének tervezett céldátuma.
Az M3-as metró tervezett felújításának idejére autóbuszokkal szállítanák az utasokat. Az ezzel kapcsolatos pályázatot a lengyel Solaris buszt gyártó cég nyerte meg. A társaság 9,7 milliárd forintért szállítana 110 autóbuszt. Idő közben azonban a kormány előállt magyar buszgyártás felvirágoztatásának stratégiájával, amelynek részleteit később dolgozzák ki.
Emiatt a fővárosi halasztgatta a buszokkal kapcsolatos döntését, és bár a közgyűlés napirendjén továbbra is a Solaris buszok beszerzése szerepelt, közben két fideszes képviselő módosító indítványt nyújtott be. Eszerint 150 autóbusz szolgáltatás vásárlását javasolták, azzal a kitétellel, hogy a kormány megtéríti azt az összeget, ami a legalacsonyabb ár, vagyis a Solaris buszok ára és a szolgáltatás vásárlása között keletkezik. Ha viszont a kormány július 5-ig nem jelenteti meg a közlönyben az említett garancia vállalását, és támogató döntést nem hoz, akkor a főváros a szolgáltatás megrendelését nem támogatja. Ezt a javaslatot a képviselők többsége végül támogatta.
A szavazás előtti vitában mindegyik oldal képviselői támogatták a kormány magyar buszok gyártásával kapcsolatos ötletét, de például Gy.Németh Erzsébet DK-s képviselő azt a kérdést fogalmazta meg, hogy rendelkezésre állnak-e a magyar autóbuszok. A képviselő azt is kifogásolta, hogy a kormányzati támogatás részleteinek ismerete nélkül döntenek a konstrukcióról. A szolgáltatás ásárlásra vonatkozó közbeszerzési pályázaton nem fogják kikötni, hogy csak magyar buszokkal lehet indulni, ez nem is lenne versenysemleges – fogalmazott Tarlós István főpolgármester. Trippon Norbert MSZP-s képviselő az iránt érdeklődött, hogy mekkora csúszást eredményezhet a késedelmes autóbusz pótlás. Biztos, hogy csúszni fog a fejlesztés, és 2019 nyarára nem fejeződik be az M3-as infrastruktúraberuházás, de a 2019 végi időpontot reálisnak tartja a főpolgármester. Több ellenzéki képviselő felvetette, hogy az árubeszerzésnél rendre drágább a szolgáltatás vásárlás, hisz ebben az esetben a vállalkozó – szemben a BKV-val – nyereségre is törekszik.
A szolgáltatásvásárlás mellett érvelt többek között Wintermantel Zsolt, Újpest polgármestere, aki szerint nem célszerű egy cég, a BKV révén kiszolgálni az autóbuszos közlekedést. Erre egyébként már van példa, a fővárosban jelenleg is több száz Mercedes járművet üzemeltet – szolgáltatás vásárlás keretében – a VT-Transman és a VT-Arriva.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.