BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Olcsóbb lett a tojás és a baromfi, de minden más tovább drágult

Februárban a fogyasztói árak átlagosan 2,9 százalékkal magasabbak voltak az egy évvel korábbinál. Ezen időszak alatt a legnagyobb mértékben a járműüzemanyagokat is tartalmazó egyéb cikkek és a szeszes italok, dohányáruk drágultak - közölte a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).

A fogyasztói árak átlagosan 2,9 százalékkal nőttek 12 hónap alatt, 2016. februárhoz viszonyítva - jelenti a KSH. Az élelmiszerek ára 1,9 százalékkal emelkedett, ezen belül a cukoré 14,0, a sertéshúsé 10,0, a sajté 5,7, az idényáras élelmiszereké (burgonya, friss zöldség, gyümölcs) 4,9 százalékkal.

A baromfihús ára 17,4, a tojásé 7,2 százalékkal csökkent. Átlag felett, 8,7 százalékkal drágultak az egyéb cikkek (gyógyszerek, járműüzemanyagok, illetve lakással, háztartással és testápolással kapcsolatos, valamint kulturális cikkek), ezen belül a járműüzemanyagokért 19,9 százalékkal kellett többet fizetni. A szeszes italok, dohányáruk átlagosan 2,8, a szolgáltatások 1,5, a ruházkodási cikkek 0,6 százalékkal drágultak, a háztartási energia ára 0,3 százalékkal nőtt. A tartós fogyasztási cikkek 0,4 százalékkal kevesebbe kerültek - jelenti a KSH.

A fogyasztói árak átlagosan 1 hónap alatt, 2017. januárhoz viszonyítva 0,4 százalékkal emelkedtek. Az élelmiszerek 1,0 százalékkal drágultak, ezen belül az idényáras élelmiszerek 6,2, a párizsi, kolbász 3,2, a csokoládé, kakaó 2,1, a cukor 1,4, a kenyér 1,2 százalékkal.

A baromfihús ára 2,5, a tojásé 2,1 százalékkal csökkent. A szeszes italok, dohányáruk átlagosan 0,4, a tartós fogyasztási cikkek 0,3, a szolgáltatások 0,2 százalékkal kerültek többe. A háztartási energia és az egyéb cikkek ára kismértékben, 0,1 százalékkal nőtt, ez utóbbin belül a gyógyszerek, gyógyáruké 0,7, a járműüzemanyagoké 0,2 százalékkal emelkedett. A ruházkodási cikkekért 1,2 százalékkal kevesebbet kellett fizetni.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.