A magyarországi internet-előfizetések száma hat százalékponttal maradt el az unió 28 országának átlagától – derül ki a KSH adataiból. Ez előrelépésnek számít, mert a hazai és az uniós ellátottság között 2010-ben még 12 százalékpontos különbség volt. Hat évvel korábban a magyarországi háztartások 58 százaléka rendelkezett internet-hozzáféréssel, 2016-ban már 79 százalékuk. A régiós versenytársak közül a háztartások internetellátottsága 2016-ban Csehországban, Szlovákiában és Lengyelországban magasabb, Romániában néhány százalékponttal alacsonyabb volt a magyarországinál.
Az egyes régiókban a háztartások internetellátottsága eltérő, Közép-Magyarországon, a Nyugat-Dunántúlon és a Közép-Dunántúlon az országos átlag feletti arányban rendelkeztek internettel, ezzel szemben a Dél-Dunántúlon és Észak-Magyarországon, az Észak-Alföldön és a Dél-Alföldön az országosnál kisebb arányban voltak képesek hozzáférni a világhálóhoz. Az e téren „leghátrányosabb” régióban az internetpenetráció elérte a 72 százalékot. A régiók közötti különbség egyébként 2016-ban volt a legalacsonyabb. A legjobban és a legkevésbé ellátott régió között 2016-ban 14 százalékpontos különbség volt, szemben a 2010-es 19 százalékponttal.
A jövedelmi negyedeket tekintve 2016-ban a világhálóra csatlakozó magyar háztartások 41 százaléka a legalsó negyedbe tartozott. Ez jelentősen elmaradt az uniós átlagtól, mivel az unió egészében a legalacsonyabb jövedelmi negyedhez tartozó háztartások 67 százalékának volt internetelérése. A jövedelem emelkedésével egyrészt növekszik a hazai háztartások internetellátottsága, másrészt csökken az uniós átlagtól való elmaradásunk. A legmagasabb jövedelmi negyed háztartásai közül 2016-ban Magyarországon százból átlagosan 95, az unióban 98 rendelkezett internettel.
Az internetkapcsolattal rendelkező háztartásokon belül a helyhez kötött széles sávú internet és a széles sávú mobilnetkapcsolattal rendelkező háztartások aránya 91, illetve 57 százalék volt. Utóbbi rendkívül gyorsan terjed, 2010-ben a háztartásoknak még csak öt százaléka alkalmazta ezt a lehetőséget a világháló elérésére.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.