Jelentősen átrendeződtek a fogyasztók vásárlási preferenciái 2016-ban. A prémium-élelmiszerek értékbeli forgalma 11 százalékkal, míg a háztartási vegyi áruk forgalma 9 százalékkal nőtt – derül ki a Nielsen kutatásából. A kiskereskedelemben használt hagyományos négyféle árkategória (gazdaságos, alsó-közép, mainstream és prémium) közül a prémium termékek forgalma emelkedett a legerőteljesebben, míg a gazdaságos termékek iránti kereslet csökkent.
E mögött többek közt a fogyasztói bizalmi index folyamatos emelkedése, illetve stabilizálódása húzódik meg. Ez azt jelzi, hogy a magyar fogyasztók optimistábbak, és pozitívabbnak ítélik meg anyagi helyzetüket. A tíz toplistás élelmiszer és vegyi áru kategóriájában a magyarok az elmúlt évben 303 milliárd forintot költöttek prémiumtermékekre – mondta Hajnal Dóra, a Nielsen szenior piackutatási tanácsadója.
A tíz legnagyobb forgalmat generáló élelmiszer-kategóriát vizsgálva kiderül, hogy a százszázalékos gyümölcslevek forgalma nőtt a legdinamikusabban, 34 százalékkal. Az árszínvonal alapján prémiumkategóriába sorolt sörök és sajtok iránt is jelentősen nőtt a kereslet. A sör 30 százalékkal, a prémiumsajtok forgalma pedig 12 százalékkal emelkedett.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.