Tizenöt százalékkal többen fordultak a Budapesti Békéltető Testülethez (BBT) az év első felében, mint egy évvel ezelőtt. Közel háromezer fogyasztó kért ingyenes jogi segítséget, a problémás ügyek kétharmadában már döntés is született, és békés úton rendeződött a vita.
A 2792 ügyszám rendkívül magas – közölte Baranovszky György, a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara mellett működő testület elnöke. A lezárt ügyekben legtöbben a postai és távközlési szolgáltatásokkal, a közlekedéssel, valamint a közszolgáltatásokkal kapcsolatban kértek segítséget. Például repülőjáratok késése, illetve törlése miatt vagy a fogyasztóknak jogtalanul küldött fizetési felszólítás miatt folyamodtak a testülethez.
A BBT adatai szerint 1508 egyezség született az eljárások során, ezenkívül a 183 ajánlás jellegű döntés – amikor a fogyasztónak volt igaza, de a döntés nem kötelező – 80 százalékát önként teljesítették a vállalkozások.
A legtöbb vitás ügy a kereskedelemben volt (1026), a legkevesebb pedig az építőiparban (79), és mintegy 800 ügy az egyéb szolgáltatások típusába tartozott. Ez utóbbi körben kuponos szolgáltatásokra, vitatott számlákra, a légi szolgáltatásokra és a parkolási bírságokra érkezett a legtöbb panasz. A termékek közül cipőkre, mobiltelefonokra, tévékre, vegyipari, dohány- és élvezeti cikkekre panaszkodtak a legtöbbet. A legkevesebb panasz a látszerészekre, az optikai eszközökre és az italokra érkezett.
A BBT létrehozott egy pozitív listát, amelyben nevesítve vannak azok a szolgáltatók, amelyek vállalták, hogy a fogyasztó jogi úton is érvényesítheti velük szemben a testület előtt született megállapodást, ha ők maguk azt valamely okból elmulasztanák. A listán van a többi között mindhárom mobilszolgáltató, a CCC Hungary Shoes Kft., az Intrum Justitia Kft., az eMAG üzemeltetője, a Shoebox Kft., a Fővárosi Csatornázási Művek és az Extrem Digital Kft. Baranovszky György szerint a listán megtalálható cégek már azzal, hogy vállalják a nyilvánosságot, segítségére vannak a fogyasztóknak, hiszen így már az eljárás megkezdése előtt tájékozódni lehet azokról a cégekről, amelyek vita esetén békés megoldásra törekszenek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.