BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Felfutottak a problémás ügyek

A BBT adatai szerint 1508 egyezség született az eljárások során, ezenkívül a 183 ajánlás jellegű döntés – amikor a fogyasztónak volt igaza, de a döntés nem kötelező – 80 százalékát önként teljesítették a vállalkozások.

Tizenöt százalékkal többen fordultak a Budapesti Békéltető Testülethez (BBT) az év első felében, mint egy évvel ezelőtt. Közel háromezer fogyasztó kért ingyenes jogi segítséget, a problémás ügyek kétharmadában már döntés is született, és békés úton rendeződött a vita.

Forrás: MTI

A 2792 ügyszám rendkívül magas – közölte Baranovszky György, a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara mellett működő testület elnöke. A lezárt ügyekben legtöbben a postai és távközlési szolgáltatásokkal, a közlekedéssel, valamint a közszolgáltatásokkal kapcsolatban kértek segítséget. Például repülőjáratok késése, illetve törlése miatt vagy a fogyasztóknak jogtalanul küldött fizetési felszólítás miatt folyamodtak a testülethez.

A BBT adatai szerint 1508 egyezség született az eljárások során, ezenkívül a 183 ajánlás jellegű döntés – amikor a fogyasztónak volt igaza, de a döntés nem kötelező – 80 százalékát önként teljesítették a vállalkozások.

A legtöbb vitás ügy a kereskedelemben volt (1026), a legkevesebb pedig az építőiparban (79), és mintegy 800 ügy az egyéb szolgáltatások típusába tartozott. Ez utóbbi körben kuponos szolgáltatásokra, vitatott számlákra, a légi szolgáltatásokra és a parkolási bírságokra érkezett a legtöbb panasz. A termékek közül cipőkre, mobiltelefonokra, tévékre, vegyipari, dohány- és élvezeti cikkekre panaszkodtak a legtöbbet. A legkevesebb panasz a látszerészekre, az optikai eszközökre és az italokra érkezett.

Fogyasztóbarát szolgáltatók

A BBT létrehozott egy pozitív listát, amelyben nevesítve vannak azok a szolgáltatók, amelyek vállalták, hogy a fogyasztó jogi úton is érvényesítheti velük szemben a testület előtt született megállapodást, ha ők maguk azt valamely okból elmulasztanák. A listán van a többi között mindhárom mobilszolgáltató, a CCC Hungary Shoes Kft., az Intrum Justitia Kft., az eMAG üzemeltetője, a Shoebox Kft., a Fővárosi Csatornázási Művek és az Extrem Digital Kft. Baranovszky György szerint a listán megtalálható cégek már azzal, hogy vállalják a nyilvánosságot, segítségére vannak a fogyasztóknak, hiszen így már az eljárás megkezdése előtt tájékozódni lehet azokról a cégekről, amelyek vita esetén békés megoldásra törekszenek.

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.