BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Csökkenti a társaságok adminisztrációját a Cégkapu

A Cégkapu segítségével a gazdálkodó szervezetek a hivatali ügyintézés során is szabadon élhetnek az elektronikus kommunikáció nyújtotta előnyökkel.

Világszerte csökken a papír­alapú levelezés használata, napjainkban már szinte minden üzenetet digitális formában, e-mailen küldünk és fogadunk, ugyanakkor a hivatalos ügyekben az e-mail nem tekinthető megbízhatónak, hiszen a joghatás kiváltásához szükséges adatokat (például a küldemény átvételének időpontját vagy a beérkezés sikerességét) nem lehet hitelt érdemlően igazolni. A Cégkapu – amely 2018. január 1-jétől érhető el éles üzemben – segítségével a gazdálkodó szervezetek a hivatali ügyintézés során is szabadon élhetnek az elektronikus kommunikáció nyújtotta előnyökkel – közölte korábban a Világgazdasággal a NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. A cégek így időt és költséget takaríthatnak meg, csökkennek az adminisztrációs terheik is.

Az Ügyfélkapuhoz hasonló Cégkapu a jogszabályban rögzített gazdálkodó szervezeteknek ad ingyenes, hiteles elektronikus elérhetőséget, tárhelyszolgáltatást, hitelesen igazolható, biztonságos érkeztetést és dokumentumküldési lehetőséget a hivatalokkal, állami szervekkel való ügyintézéshez. Ez megkönnyíti a kapcsolattartást a cégek és az e-ügyintézést biztosító állami szervek között.

A jogszabályok értelmében a Magyarországon tevékenykedő gazdálkodó szervezetek közül 798 ezer kötelezett a Cégkapu használatára. A NISZ Zrt. adatai szerint szeptember közepéig több mint 260 ezer szervezet – a cégektől az egyesületeken, alapítványokon át egészen a kamarákig – regisztrált a Cégkapura. Az említett szervezeteknek jogszabályban előírt kötelezettségük, hogy regisztráljanak. Ez például az egyéni vállalkozókat nem érinti, ők továbbra is az Ügyfélkapun keresztül jogosultak az elektronikus kapcsolattartásra. Azok a szervezetek, melyek még nem regisztráltak az augusztus végi határidőig, december 31-ig jogkövetkezmények nélkül pótolhatják a mulasztásukat. A Belügyminisztérium már közölte, hogy az illetékes hatóságok 2018. január 1-jétől jogosultak a törvényességi felügyeleti eljárásra vagy a hatósági ellenőrzésre azon gazdálkodó szervek esetében, amelyek nem tettek eleget regisztrációs kötelezettségüknek.

Tématámogatás. Készült Magyarország Kormánya támogatásával

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.