Amennyiben megfelelő innovációmenedzsment-technológiánk van, akkor azonosítani tudjuk azokat a teendőinket, amiket eddig még nem tettünk meg – mondta Glósz Andrea, a Glósz és Társa ügyvezetője a Világgazdaság „Magyar vállalatok, családi vállalatok – Hogyan lehetünk sikeresek?” című konferenciáján. Az ügyvezető hozzátette, ha ezeket a teendőinket azonosítani tudtuk, akkor akár olyan adókedvezményeket is találhatunk, amikre még csak nem is gondoltunk korábban.
A kutatásfejlesztésről szólva Glósz elmondta, a termékfejlesztés mikéntjével már sokan tisztában vannak és alkalmazzák azt, azonban a szolgáltatásfejlesztést már kevesebben, a marketing fejlesztését pedig még kevesebben ismerik. Pedig ezek is nagyon fontosak az innováció szempontjából – fűzte hozzá. Hangsúlyozta, az iparjogvédelem is fontos, amiről sokan nem is tudják, hogy létezik. Ugyanis, ha csak a terméket adjuk el a vevőnek, abból pusztán eredményünk, profitunk keletkezik, más hasznunk nem származik belőle – tette hozzá.
Egy egészségügyi példával kapcsolatban a szakember elmondta: „ha új eljárást indítok egy termékkel kapcsolatban, akkor már K+F-t hozok létre – ekkor már pályázati és adózási szempontból is kedvezőbb a helyzet, ami a mérlegszerkezeten is meglátszódik.
Glósz szerint négy területet azonosítottak kockázati területként: műszaki kockázat, iparjogvédelmi és/vagy szerzői jogi kockázat, pénzügyi és gazdasági kockázat, illetve piaci kockázat. Többek között meg kell vizsgálni a K+F szempontjából, hogy egyáltalán van-e már ilyen jellegű megoldás, termék a piacon. Glósz Andrea hangsúlyozta, hogy egy adott K+F-hez több elem is hasznosítható, amikből sokkal több hasznot tudunk összehozni, mint ha csak egy termékfejlesztést végeztünk volna.
Az ügyvezető végül azt tanácsolta a cégeknek: azonosítsák azokat a K+F-eket, amelyekkel eddig ezt nem tették meg, és éljenek azokkal a lehetőségekkel, amikkel még nem élnek – mert ezek a cég értékéhez is hozzájárulnak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.