BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Fel kell ismerni a K+F-eket

Pályázati és adózási szempontból is kedvezőbb a helyzet, ha azonosítottuk az innovációt – mondta Glósz Andrea, a Világgazdaság konferenciáján.

Amennyiben megfelelő innovációmenedzsment-technológiánk van, akkor azonosítani tudjuk azokat a teendőinket, amiket eddig még nem tettünk meg – mondta Glósz Andrea, a Glósz és Társa ügyvezetője a Világgazdaság „Magyar vállalatok, családi vállalatok – Hogyan lehetünk sikeresek?” című konferenciáján. Az ügyvezető hozzátette, ha ezeket a teendőinket azonosítani tudtuk, akkor akár olyan adókedvezményeket is találhatunk, amikre még csak nem is gondoltunk korábban.

Glósz Andrea, a Glósz és Társa ügyvezetője
Fotós: Móricz-Sabján Simon

A kutatásfejlesztésről szólva Glósz elmondta, a termékfejlesztés mikéntjével már sokan tisztában vannak és alkalmazzák azt, azonban a szolgáltatásfejlesztést már kevesebben, a marketing fejlesztését pedig még kevesebben ismerik. Pedig ezek is nagyon fontosak az innováció szempontjából – fűzte hozzá. Hangsúlyozta, az iparjogvédelem is fontos, amiről sokan nem is tudják, hogy létezik. Ugyanis, ha csak a terméket adjuk el a vevőnek, abból pusztán eredményünk, profitunk keletkezik, más hasznunk nem származik belőle – tette hozzá.

Észre kell venni a K+F-et

Egy egészségügyi példával kapcsolatban a szakember elmondta: „ha új eljárást indítok egy termékkel kapcsolatban, akkor már K+F-t hozok létre – ekkor már pályázati és adózási szempontból is kedvezőbb a helyzet, ami a mérlegszerkezeten is meglátszódik.

Glósz szerint négy területet azonosítottak kockázati területként: műszaki kockázat, iparjogvédelmi és/vagy szerzői jogi kockázat, pénzügyi és gazdasági kockázat, illetve piaci kockázat. Többek között meg kell vizsgálni a K+F szempontjából, hogy egyáltalán van-e már ilyen jellegű megoldás, termék a piacon. Glósz Andrea hangsúlyozta, hogy egy adott K+F-hez több elem is hasznosítható, amikből sokkal több hasznot tudunk összehozni, mint ha csak egy termékfejlesztést végeztünk volna.

Az ügyvezető végül azt tanácsolta a cégeknek: azonosítsák azokat a K+F-eket, amelyekkel eddig ezt nem tették meg, és éljenek azokkal a lehetőségekkel, amikkel még nem élnek – mert ezek a cég értékéhez is hozzájárulnak.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.