Az autógyártóknak 2020 végére flottaszinten kilométerenként 95 grammra kell csökkenteniük a szén-dioxid-kibocsátást az európai szabályozás értelmében. Ennek teljesítésében kapnak nagy szerepet a plug-in-hibrid és az elektromos modellek. A célok teljesítésének sorába illeszkedik a Renault teljesen elektromos meghajtású Zoe modellje, amelynek forgalmazása a hazai Renault-kereskedésben is megkezdődött. Havonta nagyjából tíz autó eladását tervezik, az első teljes naptári évben 100-120 Zoe eladásával lennének elégedettek. A francia márka e járművét már a tervezés legelejétől tisztán elektromos hajtású autónak képzelték el. Jól jelzi ezt, hogy mennyire bízik a Renault az akkumulátor tartósságában, amelyre három évvel vagy 60 ezer kilométerrel több garanciát adnak, mint az autóra. Jövőre jön a Kangoo ZE, azaz a kishaszonjármű elektromos változata. Kétféle hosszúságú haszonjármű és egy nagy csomagterű személyváltozat is érkezik majd belőle.
A Zoe háromféle motorral és kétféle felszereltséggel kapható. Az alapfelszereltségű kisebb, egy feltöltéssel 240 kilométeres hatótávú, 22 kilowattórás kapacitású lítium-magnézium-oxid akkumulátorral rendelkezik. A 41 kilowattórás kapacitású lítium-nikkel-mangán-kobalt akkumulátorral szerelt verzióból kétféle hatótávú kerül forgalomba. A Continental által szállított aksival bár csak 370 kilométert lehet autózni az NEDC-szabvány szerint, de ez képes a gyorsabb villámtöltésre. Ezzel szemben a Renault saját gyártású 41 kilowattórás akkumulátorával 400 kilométert lehet autózni, de hosszabb töltési idővel kell kalkulálni. A valós hatótáv időjárás, közlekedési helyzet és vezetési stílus függvényében rövidülhet.
Itthon nagy előnye az elektromos autózásnak és a hozzá járó zöld rendszámnak az ingyenes parkolás Budapest és több város közterületein. Emellett a regisztrációs adó is alacsonyabb, és vagyonszerzési illetéket sem kell fizetni. Zöld rendszámot nemcsak a tisztán elektromos autók kaphatnak, hanem az olyan modellek is, amelyek bizonyos távolságot képesek megtenni elektromos üzemmódban. Bár egy elektromos autó többe kerül, mint egy hagyományos motorral szerelt hasonló modell, a fenntartás, az egyszerűbb konstrukció és a sok helyen igénybe vehető ingyenes töltés kompenzálja ezt. A Renault számításai szerint öt év vagy 100 ezer kilométer alatt már vissza is nyerhető az árkülönbözet. Fontos eltérés, hogy az elektromos autók nem a felhasználás helyén bocsátják ki a káros anyagokat, az erőművekben keletkezik a környezeti terhelés. Egy dízelautó nagyjából 8,5 tonna szén-dioxidot bocsát ki 100 ezer kilométeren, ennek nagy részét lehet eltüntetni a belvárosból.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.