BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kényelmes túrakupé az RC 300h F Sport

Nem véletlen, hogy az RC nagy hatást gyakorol az emberre: technikailag és formailag is kilóg a középkategóriás kupék sorából.

Hogyan lehet sikert elérni abban a szegmensben, amelyben hagyományosan a német prémiummodelleké a vezető szerep? Úgy semmiképp sem, ha lemásolják őket! A Lexus RC-t egyértelműen ez a koncepció szülte, nem véletlen, hogy a típusjelölésben a két betű a Radical Coupe rövidítése. Igazából annyira extrém a front, hogy minden túlzás nélkül elmenne tanulmánymodellnek, de pont ez volt a cél. Kitörtek annak a sztereotípiának a rabságából, amely szerint a Toyota luxusmárkája csak visszafogott külsejű autókat tud piacra dobni.

Ez már bizony nem a 60-as korosztály kupéja. Megvannak benne a japán gyártóra utaló vonások, de tárgyilagosság helyett minden részlete az egyediségről szól, a széles hátsó farral pedig úgy terpeszkedik az úton, mintha igazi sportkocsi lenne. Persze szó sincs erről; még úgy sem, hogy a tesztelt példány a harcias F Sport köntöst kapta. A 300h kivitel ugyanis egy takarékos hibrid, amelynek nincs is közvetlen ellenfele a piacon, hisz az Audi A5-ösből, a BMW 4-es Coupéból vagy a Mercedes C osztály kétajtósából nincs vegyes hajtású változat.

Olyannyira extrém az autó eleje, hogy minden túlzás nélkül elmenne tanulmánymodellnek
Forrás: MW

A három éve kapható Lexus nem tud versenyre kelni a németek hihetetlenül gazdag hajtás­lánc­vá­lasz­tékával, ám ha csak nem igényli valaki a 300 lóerős teljesítményt, aligha lesz hiányérzete a hibrid kapcsán. Már csak azért sem, mert alapvetően egy kényelmes túrakupéról van szó. Alacsonyan ülünk, de nyilvánvaló, hogy a komfortszint emelését előtérbe helyezték, az ülések úgy, ahogy vannak, szinte tökéletesek.

Elöl is passzentos a helykínálat, a szerény fejtér 180 centi felettieknek már gondot okozhat, a vaskos középkonzol pedig nyilvánvalóan sok helyet rabol. Az más kérdés, hogy épp ettől a masszivitástól lesz olyan érzése a vezetőnek, hogy körülöleli az autó. A hátsó sor térkínálatától sem esünk hasra, de nincs ez másként a vetélytársaknál sem; aki ilyen kupéra vágyik, annak nyilván másodlagos szempont, hogy hátul mekkora a hely. Maradjunk annyiban, hogy átlagos termetű felnőtteknek is csak rövidebb utakra ajánlott. Az persze biztos, hogy a vezetőnek van a legjobb dolga, a perforált bőrkormány fogása olyan, hogy el sem akarjuk engedni, ahogy az F Sport változtatható kijelzőjű műszerfala szintén fontos, látványos elem.

Az IS limuzinnal ápol szoros műszaki rokonságot az RC, vagyis a hibridben egy hosszában beépített, 2,5 literes benzinest és egy villanymotort találunk, amelyek a hátsó kerekeket hajtják. A 223 lóerős rendszerteljesítménnyel dinamikusan gyorsít, ám inkább a csendessége és a könnyedsége kiemelkedő. Arról nem is beszélve, hogy a hibridek közül még mindig a japán márka autóiban vehető észre legkevésbé az átmenet, amikor a benzinmotor bekapcsolódik a hajtásba. Városban hozzávetőleg a 60 kilométeres óránkénti tempóig gyorsulhat tisztán elektromosan az RC. Ehhez persze a finom gázpedálkezelés mellett az is kell, hogy figyeljük a műszerfalon lévő csíkot, amely jelzi, meddig gyorsulhatunk úgy, hogy még ne induljon be a benzines erőforrás. Kis odafigyeléssel szédületesen alacsony fogyasztásra képes az RC 300h: a 100 kilométerenkénti 5,9 literes átlag a teljesítmény fényében több mint elismerésre méltó.

Autópályán is csak 6,0-6,5 liter a fogyasztás százon. Igazi előnye persze a városi használat során derül ki, ott viszont csakugyan verhetetlen. Az már más lapra tartozik, hogy hiába van benne teljesítmény bőven, ezt nem olyan jó érzés kihasználni. Padlógázra felbőg a motor, és amíg el nem vesszük, ott is tartja a fordulatot – mindez az e-CVT-váltó működési jellegéből fakad. A 223 lóerős teljesítményhez képest alacsony, óránként 190 kilométeres a végsebesség; más kérdés, hogy Németországon kívül ezt aligha lehet kihasználni. A közvetlen kormányon és futóművön biztosan nem múlik az élvezet, jól fekszi az utat az RC. Mindemellett nem túl kemény a rugózás, sportkupé létére finoman veszi a fekvőrendőröket és a keresztbordákat egyaránt.

Legyen szó a 2,0 literes, 245 lóerős, turbós belépőmodellről vagy a 300h-ról, tudásához és fellépéséhez mérten nincs túlárazva az RC, előbbi listaára 14,35 millió, utóbbié 14,79 millió forint. A 300h F Sport 17,26 millió forintos ára a konkurenciát figyelembe véve versenyképes, főleg, hogy a sportos külső és belső részleteket felvonultató modell alapáron komplett vezetéssegítő csomaggal, full LED-es fényszórókkal és adaptív futóművel érkezik.

 

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.