Hogyan lehet sikert elérni abban a szegmensben, amelyben hagyományosan a német prémiummodelleké a vezető szerep? Úgy semmiképp sem, ha lemásolják őket! A Lexus RC-t egyértelműen ez a koncepció szülte, nem véletlen, hogy a típusjelölésben a két betű a Radical Coupe rövidítése. Igazából annyira extrém a front, hogy minden túlzás nélkül elmenne tanulmánymodellnek, de pont ez volt a cél. Kitörtek annak a sztereotípiának a rabságából, amely szerint a Toyota luxusmárkája csak visszafogott külsejű autókat tud piacra dobni.
Ez már bizony nem a 60-as korosztály kupéja. Megvannak benne a japán gyártóra utaló vonások, de tárgyilagosság helyett minden részlete az egyediségről szól, a széles hátsó farral pedig úgy terpeszkedik az úton, mintha igazi sportkocsi lenne. Persze szó sincs erről; még úgy sem, hogy a tesztelt példány a harcias F Sport köntöst kapta. A 300h kivitel ugyanis egy takarékos hibrid, amelynek nincs is közvetlen ellenfele a piacon, hisz az Audi A5-ösből, a BMW 4-es Coupéból vagy a Mercedes C osztály kétajtósából nincs vegyes hajtású változat.
A három éve kapható Lexus nem tud versenyre kelni a németek hihetetlenül gazdag hajtásláncválasztékával, ám ha csak nem igényli valaki a 300 lóerős teljesítményt, aligha lesz hiányérzete a hibrid kapcsán. Már csak azért sem, mert alapvetően egy kényelmes túrakupéról van szó. Alacsonyan ülünk, de nyilvánvaló, hogy a komfortszint emelését előtérbe helyezték, az ülések úgy, ahogy vannak, szinte tökéletesek.
Elöl is passzentos a helykínálat, a szerény fejtér 180 centi felettieknek már gondot okozhat, a vaskos középkonzol pedig nyilvánvalóan sok helyet rabol. Az más kérdés, hogy épp ettől a masszivitástól lesz olyan érzése a vezetőnek, hogy körülöleli az autó. A hátsó sor térkínálatától sem esünk hasra, de nincs ez másként a vetélytársaknál sem; aki ilyen kupéra vágyik, annak nyilván másodlagos szempont, hogy hátul mekkora a hely. Maradjunk annyiban, hogy átlagos termetű felnőtteknek is csak rövidebb utakra ajánlott. Az persze biztos, hogy a vezetőnek van a legjobb dolga, a perforált bőrkormány fogása olyan, hogy el sem akarjuk engedni, ahogy az F Sport változtatható kijelzőjű műszerfala szintén fontos, látványos elem.
Az IS limuzinnal ápol szoros műszaki rokonságot az RC, vagyis a hibridben egy hosszában beépített, 2,5 literes benzinest és egy villanymotort találunk, amelyek a hátsó kerekeket hajtják. A 223 lóerős rendszerteljesítménnyel dinamikusan gyorsít, ám inkább a csendessége és a könnyedsége kiemelkedő. Arról nem is beszélve, hogy a hibridek közül még mindig a japán márka autóiban vehető észre legkevésbé az átmenet, amikor a benzinmotor bekapcsolódik a hajtásba. Városban hozzávetőleg a 60 kilométeres óránkénti tempóig gyorsulhat tisztán elektromosan az RC. Ehhez persze a finom gázpedálkezelés mellett az is kell, hogy figyeljük a műszerfalon lévő csíkot, amely jelzi, meddig gyorsulhatunk úgy, hogy még ne induljon be a benzines erőforrás. Kis odafigyeléssel szédületesen alacsony fogyasztásra képes az RC 300h: a 100 kilométerenkénti 5,9 literes átlag a teljesítmény fényében több mint elismerésre méltó.
Autópályán is csak 6,0-6,5 liter a fogyasztás százon. Igazi előnye persze a városi használat során derül ki, ott viszont csakugyan verhetetlen. Az már más lapra tartozik, hogy hiába van benne teljesítmény bőven, ezt nem olyan jó érzés kihasználni. Padlógázra felbőg a motor, és amíg el nem vesszük, ott is tartja a fordulatot – mindez az e-CVT-váltó működési jellegéből fakad. A 223 lóerős teljesítményhez képest alacsony, óránként 190 kilométeres a végsebesség; más kérdés, hogy Németországon kívül ezt aligha lehet kihasználni. A közvetlen kormányon és futóművön biztosan nem múlik az élvezet, jól fekszi az utat az RC. Mindemellett nem túl kemény a rugózás, sportkupé létére finoman veszi a fekvőrendőröket és a keresztbordákat egyaránt.
Legyen szó a 2,0 literes, 245 lóerős, turbós belépőmodellről vagy a 300h-ról, tudásához és fellépéséhez mérten nincs túlárazva az RC, előbbi listaára 14,35 millió, utóbbié 14,79 millió forint. A 300h F Sport 17,26 millió forintos ára a konkurenciát figyelembe véve versenyképes, főleg, hogy a sportos külső és belső részleteket felvonultató modell alapáron komplett vezetéssegítő csomaggal, full LED-es fényszórókkal és adaptív futóművel érkezik.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.