A tavalyi év azonos időszakához képest 9 százalékpontot emelkedett, ezzel 70 pontos értéket vett fel szeptemberben a BNP Paribas Cardif Munkaerőpiaci Stabilitási Indexe. A mérőszám azt fejezi ki egy 100 pontos skálán, hogy a munkavállalók mennyire bíznak abban, hogy jelenlegi foglalkoztatójuk hosszú távon is munkalehetőséget biztosít majd számukra. Emellett azt is figyelembe veszi, hogy az alkalmazottak milyen lépéseket tennének munkahelyük megtartása érdekében, amennyiben az veszélybe kerülne.
Az adatokból kiderült, hogy amíg 2015 őszén 64, egy évvel később 61, idén már 70 pontot vett fel a skálán a munkavállalói bizalmi index értéke – írja a felmérés.
Figyelembe véve az elmúlt egy évet, összességében azt látjuk, hogy kisebb megtorpanásokkal ugyan, de az átlagos magyar munkavállaló egyre jobban bízik a jelenlegi munkahelyében, valamint abban, hogy ha azt el is veszítené, akkor is könnyen találna magának új állást
– mondta el Kiss Márk István, a BNP Paribas Cardif biztosító vezérigazgatója. Hozzátette: a trendekből kirajzolódó kép alapján az is megállapítható, hogy a stabilabb munkahely csökkenő munkavállalói motivációt is eredményez.
A karrierhez kapcsolódó jövőképet illetően a férfiak 78, míg a nők 80 százaléka érzi úgy, hogy több mint 5 évig megmarad a munkahelye. A 18-29 éves korosztály körében ez az arány 82 százalékot, míg a diplomások körében 89 százalékot ér el. Azon munkavállalók közül, akik ennél rövidebb időre látják biztosnak a munkahelyüket, 27 százalék szerint az őket alkalmazó cég meg fog szűnni, 20 százalékuk azt állította, hogy be fog olvadni egy másik vállalatba. További 28 százalék pedig a csökkenő létszámot említette.
A felmérés végül kitér rá, hogy iskolai végzettséget tekintve továbbra is a diplomások alkotják a legbizakodóbb csoportot 73 ponttal, utánuk 71-70 ponttal következnek a legalább érettségivel, illetve szakmunkás végzettséggel rendelkező munkavállalók. A legfeljebb 8 osztállyal rendelkezők 61 ponttal zárják a sort.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.