Nem sok, 11 centiméter, a Lexus mérnökei mégis sokat dolgoztak, hogy ez a nyújtás ne látszódjon az RX karosszériáján. A vásárlói kutatásokban következetesen a lendületes, kupés megjelenést emelik ki a megkérdezettek, mint az autó melletti döntésük első okát. A toldás a hátsó tengely mögötti részre került, mégpedig azért, mert a mérnökök úgy ítélték meg, hogy szükség van ennyi helyre ahhoz, hogy még három üléssor használatakor is megfelelő méretű legyen a beltér. Kívülről a típusjelzéshez biggyesztett L betűről, illetve a hátsó szélvédő alján elhelyezett ablaktörlőről lehet felismerni a családi használatra szánt változatot,
ember legyen a talpán, aki kiszúrja, hogy meredekebb szögben áll a hátsó szélvédő, és hosszabb a tetőlemez.
Az átalakulás egyébként már a második sornál elkezdődik, az itt lévő üléspad alsó részét keskenyebbre vették, hogy mindkét oldalon egy-egy fellépőt alakítsanak ki, és az ülőlap is feljebb került, hogy a hátsó utasok lábfeje kényelmesebben elférjen alatta. Maga az ülés egy 15 centiméteres sínen tologatható, és a támla is előrebillen a harmadik sorba való bemászás megkönnyítésére.
A prémium szabadidő-autók közül a legnagyobb nyílást tárja fel az RX L, ezenkívül a mérnökök minden egyéb akadályt igyekeztek eltüntetni.
A második sor biztonsági öveinek felső pontja az ablakvonal alá költözött, és alaphelyzetben az öv nem lóg be a térbe. A gyakorlati próba alapján legfeljebb tinédzsereknek ajánlott a harmadik sor, ahogy azt a sajtóanyag is tartalmazza. A harmadik sorban utazóknak külön légkondizónájuk van, a vezérlőpanel a bal oldalfalon helyezkedik el.
A csomagtér irányából nézve szintén a bal oldalfalon találjuk a legfontosabb kapcsolókat, az itt lévő gombokkal lehet a padlóból előre- vagy visszahajtani az üléseket, a mozgatást villanymotorok végzik. A csomagtér végénél kialakított padló alatti rekeszben van hely a kalaptartó rolónak és a helytakarékos pótkeréknek is. A 11 centiméterrel megnyújtott hátsó résszel együtt a raktérpadló hossza ötszemélyes konfigurációban 1067 milliméter. A térfogat a harmadik üléssor mögött 176 liter, a második mögött az ülésperemig pakolva 474–591 liter. A pontos érték a tologatható pad két végpontja közti helyzettől függ. Ledöntött hátsó üléssorokkal 1656 literes a raktér, mintegy 130 literrel bővült a normál karosszériához képest.
A teljes cikk a Világgazdaság keddi számában olvasható
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.