A munkáltatók az évenkénti három alkalom helyett évente csupán egyszer adhatnak majd olyan apró ajándékot a munkavállalóiknak, amelynek értéke nem haladja meg a mindenkori minimálbér 10 százalékát (13 800 forint).
A legtöbben eddig egy nőnapi virág vagy egy Mikulás-csomag formájában lepték meg az alkalmazottakat, de egy-egy cégnél előfordult év végén a készpénzjuttatás is – mondta a Világgazdaságnak Fata László cafeteria-szakértő.
Az Adózóna cikke szerint a szemüveg is lehet ilyen ingyenes vagy kedvezményes juttatás. A cégek azonban jellemzően nem ezt a lehetőséget választják Vizer József, az RSM Hungary adóigazgatója szerint, amikor a dolgozóik éleslátásához szükséges szemüveget támogatják. A Világgazdaságnak hangsúlyozta, hogy erre vonatkozóan külön rendeletben részletezett speciális szabályok alapján adómentes lehetőség áll a munkáltatók rendelkezésére, ami tudomásuk szerint 2019-ben sem változik.
Az évi egyszeri, a minimálbér 10 százalékát meghaladó összegű ajándék után már jövedelemként kell adózni – jegyezte meg Vizer József.
A szakértő szerint a 2019-ben hatályba lépő változás miatt kevesebb lesz a csokimikulás vagy a nőnapi cserepes virág, de ha a cégek felvállalják a többletadóterhet, akár meg is maradhat az eddig megszokott többszöri ajándék.
Érzékenyen érintheti a munkavállalókat a cafeteriaszabályok jövő évi változása – húzta alá az RSM Hungary adóigazgatója. Azoknak okoz majd nagyobb problémát, akik eddig mindennapi költségeik fedezésére használták fel a különböző béren kívüli juttatásokat, például élelmiszert vásároltak, vagy a lakáshitelüket törlesztették. Ha a munkaadó továbbra is ugyanakkora összegű juttatást akar adni, akkor úgy adózik majd, mintha bért fizetne ki. Ennek az összes közterhe a munkaadók és a munkavállalók részéről meghaladja a 80 százalékot, szemben az eddigi adómentes vagy legfeljebb 40,71 százalékos közteherrel járó juttatásokkal.
A teljes cikk a Világgazdaság pénteki számában olvasható
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.