Automatizálási, gyártástervező és rendszermérnököket keres több tucat pozícióra, német- és angolnyelv-tudással a Mercedes-Benz kecskeméti gyára. Nemcsak frissen végzettekre, tapasztalt munkaerőre is szükségük van – mondta a Világgazdaságnak Ludvig Orsolya, a társaság kommunikációs és vállalati kapcsolatok igazgatója. Még nem égető a Mercedesnél a munkaerőhiány, de már nem jelentkeznek százan egy-egy meghirdetett állásra. Úgy látja, még mindig menő egy jó nevű autóipari cégnél munkát vállalni, a diplomás munkatársak igen versenyképes csomagot kapnak. Az úgynevezett sori dolgozók, akik az összeszerelésben vesznek részt betanított munkásként, pótlékokkal együtt bruttó 282 ezer forintot kereshetnek havonta.
Megbecsülik a dolgozóikat, ez a versenyképes béren felül számos juttatásban is megnyilvánul – hangsúlyozta Ludvig Orsolya. Letelepedési támogatást adnak a nem kecskeméti gyökerű munkavállalóknak, kedvező lakhatási körülményekről, például lakásbérlésről gondoskodnak, de saját óvodával és bölcsődével is rendelkeznek. Támogatják a nyelvi továbbképzést, és a dolgozók számos sportolási lehetőség közül válogathatnak, étkezési utalványt is kapnak – részletezte.
A kecskeméti gyárnak mintegy négyezer alkalmazottja van, tavaly több mint 190 ezer Mercedes-Benz kompakt autót állítottak elő. A kommunikációs igazgató megjegyezte:
korszerű a gyártási folyamat, az automatizáció, a robotizáció is jelen van Kecskeméten.
A kobotok, vagyis az emberrel együttműködő robotok hegesztési, ragasztási munkafolyamatokat is végeznek. De emberre mindig szükség lesz, egyrészt felügyelni a gépesített gyártási folyamatot, másrészt bizonyos munkafázisokat, például az összeszerelést csak szakember végezheti el.
Az egymilliárd euróból felépülő második kecskeméti Mercedes gyárban először, 2020-ban, a festőüzem készül el, amely a termelési folyamatba állva besegít majd a már meglévő gyár teendőibe is
– bocsátotta előre Ludvig Orsolya. Full-flex gyárat hoznak létre, vagyis egyazon gyártósoron állíthatják majd elő a legkülönbözőbb modelleket a kompakt autóktól a hátsókerék-meghajtású limuzinokig, a hibrid- vagy az elektromos autókat is beleértve. A gyártás 2021-ben indulhat meg, a festőüzem mellett prés-, karosszéria-, felületkezelő és összeszerelő üzem is épül. Ezzel újabb 2500-3000 munkahely létesül.
A teljes cikket a Világgazdaság hétfői számában olvashatja
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.