BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Mérnökökre vadászik a kecskeméti Mercedes-gyár

Még nem égető a Mercedesnél a munkaerőhiány, de már nem jelentkeznek százan egy-egy meghirdetett állásra.

Automatizálási, gyártástervező és rendszermérnököket keres több tucat pozícióra, német- és angolnyelv-tudással a Mercedes-Benz kecskeméti gyára. Nemcsak frissen végzettekre, tapasztalt munkaerőre is szükségük van – mondta a Világgazdaságnak Ludvig Orsolya, a társaság kommunikációs és vállalati kapcsolatok igazgatója. Még nem égető a Mercedesnél a munkaerőhiány, de már nem jelentkeznek százan egy-egy meghirdetett állásra. Úgy látja, még mindig menő egy jó nevű autóipari cégnél munkát vállalni, a diplomás munkatársak igen versenyképes csomagot kapnak. Az úgynevezett sori dolgozók, akik az összeszerelésben vesznek részt betanított munkásként, pótlékokkal együtt bruttó 282 ezer forintot kereshetnek havonta.

Fotó: MTI

Megbecsülik a dolgozóikat, ez a versenyképes béren felül számos juttatásban is megnyilvánul – hangsúlyozta Ludvig Orsolya. Letelepedési támogatást adnak a nem kecskeméti gyökerű munkavállalóknak, kedvező lakhatási körülményekről, például lakásbérlésről gondoskodnak, de saját óvodával és bölcsődével is rendelkeznek. Támogatják a nyelvi továbbképzést, és a dolgozók számos sportolási lehetőség közül válogathatnak, étkezési utalványt is kapnak – részletezte.

A kecskeméti gyárnak mintegy négyezer alkalmazottja van, tavaly több mint 190 ezer Mercedes-Benz kompakt autót állítottak elő. A kommunikációs igazgató megjegyezte:

korszerű a gyártási folyamat, az automatizáció, a robotizáció is jelen van Kecskeméten.

A kobotok, vagyis az emberrel együttműködő robotok hegesztési, ragasztási munkafolyamatokat is végeznek. De emberre mindig szükség lesz, egyrészt felügyelni a gépesített gyártási folyamatot, másrészt bizonyos munkafázisokat, például az összeszerelést csak szakember végezheti el.

Az egymilliárd euróból felépülő második kecskeméti Mercedes gyárban először, 2020-ban, a festőüzem készül el, amely a termelési folyamatba állva besegít majd a már meglévő gyár teendőibe is

– bocsátotta előre Ludvig Orsolya. Full-flex gyárat hoznak létre, vagyis egyazon gyártósoron állíthatják majd elő a legkülönbözőbb modelleket a kompakt autóktól a hátsókerék-meghajtású limuzinokig, a hibrid- vagy az elektromos autókat is beleértve. A gyártás 2021-ben indulhat meg, a festőüzem mellett prés-, karosszéria-, felületkezelő és összeszerelő üzem is épül. Ezzel újabb 2500-3000 munkahely létesül.

A teljes cikket a Világgazdaság hétfői számában olvashatja

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.