Tizenhárom évi folyamatos vezetés után a Google leszorította az Apple-t az élről a Boston Consulting Group leginnovatívabb cégeket rangsoroló listáján. Az Apple a harmadik helyre csúszott vissza, mivel a Top 50-es listán első ízben az Amazon is megelőzte.
A vezető triót a Microsoft és a Samsung követi a 4. és 5. helyen.
Az első 10 között kilenc technológiai cég szerepel, de az első 50 között fele-fele arányban találhatóak a technológiai és a hagyományos vállalatok.
Utóbbiak közül a leginnovatívabbnak az egy év alatt 25 pozíciót javító és immár a 10. helyre rangsorolt Adidas bizonyult, amely egyben a leginnovatívabb európai cég pozícióját is megszerezte.
A BCG a 10 millió dollárnál nagyobb árbevételű cégeknél 2,500 innovációs vezetőt keresett meg, hogy rangsorolja a vállalatokat, valamint beszámoljon cégük innovációs költéséről és az innovációs trendekről. A BCG 2005 óta 13. alkalommal készítette el felmérését.
A digitális technológiák fejlesztése maradt a legfontosabb cél a vezető innovátoroknál.
„Egyértelműen kiderült, hogy amely vállalatoknál ez nem így van, azok már most lemaradtak,” – mondta Juhász László, a BCG budapesti irodájának szenior partnere és ügyvezető igazgatója. A válaszadók szerint a következő 3-5 évben a legnagyobb hatással a fejlesztésekre
Új elem a legfontosabbak között a digitális platformok és ökoszisztémák fejlesztése, valamint a mesterséges intelligencia (AI).
Az AI már ma is vízválasztó a legsikeresebb vállalatok és a többiek között. A legsikeresebb innovátorok, amelyek közül sok a hagyományos iparágakban található, mint a Siemens, Marriott, BP és több autógyártó, már most látják az AI pozitív hatásait, akár az árbevételükön is, és azon dolgoznak, hogy az AI-t még inkább kiterjesszék a működésükben.
A leginnovatívabb 50 cég között az egy évvel korábbi 14 után 13 európai cég szerepel: 9 német, 3 holland és egy francia. A jelentés megállapítja, hogy a fejlett államok közül az európai vállalatok kezelik leginkább prioritásként az innovációt, de Indiában és Kínában ennél is nagyobb súlyt helyeznek az innovációra.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.