Venezuela a világ legnyomorúságosabb országa, a dél-amerikai állam zsinórban ötödik éve szerzi a legtöbb pontot a Bloomberg Nyomorúság Indexén (Misery Index). Idén sem volt kérdéses az első hely: a hét számjegyű infláció, az országos éhínség és a kaotikus közállapotok miatt Venezuela több mint nyolcmillió (!) pontot szerzett, míg Argentína mindössze 51,4 ponttal áll a második helyen.
A Nyomorúság Indexet a Bloomberg elemzői az inflációs pálya és a munkanélküliségi kilátások alapján állítják össze a világ 62 fontosabb gazdaságában.
Globális szinten ez csupán az ötödik év, amikor közreadják, és mindannyiszor Venezuela volt a befutó. A Bloomberg csak olyan országokat rangsorol, amelyekhez elegendő makrogazdasági adattal rendelkezik, és bár Venezuela már harmadik éve nem közöl hivatalos statisztikai adatokat, a hírügynökség piaci forrásokból és közeli becslésekből állapította meg, hogy az infláció a januári 2,6 millió százalékról márciusra 1,6 millióra csökkent, míg a munkanélküliség 44 százalék közelében járhat.
A lista éllovasai nincsenek mind olyan sanyarú helyzetben, mint Venezuela. A sorban következő Argentína, Dél-Afrika, Törökország és Görögország mind gazdasági válságban vannak, vagy épp kilábalnak belőle, de egyik sem áll az összeomlás szélén, mint a listavezető.
Argentína második helyét is a magas, 54 százalékos fogyasztói árindexe okozza, a 9,1 százalékos munkanélküliség nem kirívóan nagy.
Dél-Afrika viszont épp a 27 százalékos munkanélküliségi rátája miatt végzett a harmadik helyen, az ottani 4,5 százalékos drágulás egyáltalán nem drámai. Törökország mindkét mutatóban magas pontszámot ért el, a csaknem 15 százalékos munkanélküliséghez majdnem 20 százalékos árindex párosult. Görögország is a munkanélküliek magas aránya miatt zárt az ötödik helyen: a munkaképes korú lakosság 18,5 százaléka van állás nélkül, az árindex azonban csak 0,9 százalékos.
A teljes cikk a keddi Világgazdaságban olvasható
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.