A hetilap címlapsztorija szerint kínlódnak az európai légicégek, főleg amerikai szektortársaikkal összehasonlítva. A közelmúltban a Lufthansa közölte, hogy idei nyeresége várhatóan húsz százalékkal marad el a korábban jelzettől. A német társaság transzkontinentális járatai jól teljesítenek, viszont fapados leányvállalata, az Eurowings kilátásai meglehetősen rosszak. Korábban az elemzők arra számítottak, hogy a cég az idén nullszaldó körül zárhat, most viszont negatív üzemi eredményt várnak tőle.
A bejelentést követően a Lufthansa részvényeinek az árfolyama jó tíz százalékot zuhant, de a fapados szektortársak – a Ryanair és az easyJet – is gyengültek. Az ágazat vergődik a kínai gazdaság lassulása miatt, amit csak tetéz az USA-val folytatott kereskedelmi háború. Van azonban egy strukturális ok is:
az európai piac túl kicsi, a nagy kereskedelmi és turisztikai csomópontok túlságosan közel vannak egymáshoz – két-három óra alatt szinte bárhová el lehet jutni légi úton.
Ez jelentős versenyhátrányt jelent az amerikai légitársaságokhoz képest, hiszen ott nagyok a távolságok, így az utazásszervezők megtehetik azt, hogy az általuk preferált csomópontok felé terelik az utasokat, részesedve ezzel a légikikötők megnövekedett forgalmából – olvasható a lapban.
Európa légitársaságainak egy újabb problémával is meg kell küzdeniük. Az ágazat lassacskán felkerül a cigaretta- és a műanyaggyártók „szégyenfalára” – fogalmazott az Economist című lap. A környezetvédelmi szervezetek pár éve a légiipart is elővették a szennyező anyagok kibocsátása miatt. A tiltakozások sokfélék. Svédországban Greta Thunberg agitál a repülés ellen. Franciaországban a sárga mellényesek érvelnek úgy, hogy inkább a repülőgépek üzemanyagát kellene jobban adóztatni, nem az általuk használt dízelt – írja a Figyelő.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.