BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Lépéskényszerben a gyártó cégek

Az előttünk álló években óriási erőforrásokat fordítanak az ICT terület fejlesztésére a gyáriparban dolgozó legnagyobb cégek, miközben új kihívásokkal kell szembenézniük – derül ki a Liferay globális vállalati felméréséből.

Az információ és kommunikáció technológiára (ICT) fordított összeg 2022-re elérheti a 459 milliárd dollárt a világ legnagyobb gyártó cégeinél

– derül ki a Liferay csoport szeptemberben végzett, globális felméréséből. Balogh Zsolt, a Liferay Hungary Kft. ügyvezető igazgatója elmondta: a Global 2000 előrejelzései alapján jelentős változások várhatók a gyártó cégeknél az előttünk álló néhány évben. Így például a legnagyobb gyáripari vállalatok 60 százaléka már 2020-ra azt tervezi, hogy digitális platformokba ruház be, miközben 2021-re már a 30 százalékuk használja majd a mesterséges intelligenciát.

Fotó: Shutterstock

Figyelemre méltó emellett, hogy szándékaik szerint 2022-re a gyártók háromnegyede hoz létre olyan digitális platformokat, amelyek egységesítik a termékek és a gyártási folyamatok adatait. Ötéves időtávon pedig – állapította meg a felmérés – már a legnagyobb gyártó cégek 35 százaléka beépíti hálózatába a 3D nyomtatási folyamatokat, amelyekkel egyrészt optimalizálni tudja logisztikai költségeit, másrészt javíthatja az ügyféléményt is. Emellett az érintett cégek 45 százaléka – az IoT és a Big Data lehetőségeit használva – 2024-re már képes lehet arra, hogy a „smart manufactoring” elvén bővítse a gyártási folyamatokat.

A digitalizáció nyújtotta lehetőségek kihasználása mellett ugyanakkor több dologra is figyelniük kell az ágazat cégeinek – emelte ki az ügyvezető igazgató. Az egyik, hogy

a digitális átalakulás sikerét nagyban gátolhatja a változások vállalaton belüli elutasítottsága, vagy a szakemberhiány.

Szintén érdemes kiemelt figyelmet fordítani arra, hogy a gyártásii folyamatok során keletkező adatmennyiséget megfelelően dolgozzák fel – itt jelent megoldást a mesterséges intelligencia alkalmazása –, és fel kell készülni az erősödő piaci verseny, és a startupok támasztotta kihívásokra is. Nagyon fontos emellett, hogy a gyártó cégeknél is sokkal jobban előtérbe kerül az ügyfélközpontúság, vagyis jelentős erőforrásokat kell mozgósítani az ügyfélélmény növelésére, ha a cég meg kívánja őrizni, vagy javítaná pozícióit a konkurenciával szemben..

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.