Csúcssebességre kapcsol a héten az amerikai fogyasztói társadalom, a négynapos hétvégével megkezdődik a karácsonyi bevásárlási szezon hajrája. A csütörtöki hálaadás másnapján, a fekete pénteken (Black Friday) az interneten indul a virtuális roham, a valóságos pedig az áruházakban lesz.
A hét végén is tart a leértékelés, a kiberhétfőn (Cyber Monday) a számítógépeké és az okostelefonoké lesz a főszerep.
Bár a Nemzeti Kereskedelmi Szövetség (NRF) felmérése szerint az amerikaiak 56 százaléka az idén a konjunktúrát és a boltok előrehozott akcióit kihasználva már november első hetében megkezdte az ajándékvásárlást, a fekete péntek ezúttal is a szezon és az év legforgalmasabb napja lesz a kereskedelemben, s a vásárlók négynapos ámokfutásában a 327 millió lakosból 165,3 millióan aktívan részt vesznek. Csak pénteken 114 millióan nyúlnak a pénztárcájukhoz vagy a hitelkártyájukhoz az NRF becslése szerint.
Matthew Shay elnök-vezérigazgató szerint a négynapos meghitt ünnep kiváló lehetőséget teremt a családoknak, hogy együtt, kedvükre vásárolhassanak. A kereskedőcégek közül több is erre a hétre időzítette aktuális gyorsjelentése közreadását, köztük a Best Buy, a Burlington Stores, a Dick’s, a PVH, az Abercrombie & Fitch és a Dollar Tree is azonnal megkapja az esélyt a befektetőktől és a vásárlóktól a javításra.
A piac hatalmas, és mivel konjunktúra van, egyre nő: az Offers.com felmérése szerint az átlagos költés a tavalyinál 5 százalékkal lehet magasabb, ami 656 dolláros átlagot jelent.
A teljes cikk a Világgazdaság keddi számában olvasható
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.