BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Veszélyben az ezermilliárdos álomhatár

Az amerikai­­ak több mint fele ajándékvásárlással tölti a hálaadás körüli napokat, az idei átlagköltés mintegy öt százalékkal 656 dollárra növekedhet. Az interneten az Amazon, a hagyományos boltokban a Walmart hegemóniája töretlen.

Csúcssebességre kapcsol a héten az amerikai fogyasztói társadalom, a négynapos hétvégével megkezdődik a karácsonyi bevásárlási szezon hajrája. A csütörtöki hálaadás másnapján, a fekete pénteken (Black Friday) az interneten indul a virtuális roham, a valóságos pedig az áruházakban lesz.

A hét végén is tart a leértékelés, a kiberhétfőn (Cyber Monday) a számítógépeké és az okostelefonoké lesz a főszerep.

Bár a Nemzeti Kereskedelmi Szövetség (NRF) felmérése szerint az amerikaiak 56 százaléka az idén a konjunktúrát és a boltok előrehozott akcióit kihasználva már no­vember első hetében megkezdte az ajándékvásárlást, a fekete péntek ezúttal is a szezon és az év legforgalmasabb napja lesz a kereskedelemben, s a vásárlók négynapos ámokfutásában a 327 millió lakosból 165,3 millióan aktívan részt vesznek. Csak pénteken 114 millióan nyúlnak a pénztárcájukhoz vagy a hitelkártyájukhoz az NRF becslése szerint.

Fotó: NICHOLAS KAMM / AFP

Matthew Shay elnök-vezérigazgató szerint a négynapos meghitt ünnep kiváló lehetőséget teremt a családoknak, hogy együtt, kedvükre vásárolhassanak. A kereskedőcégek közül több is erre a hétre időzítette aktuális gyorsjelentése közreadását, köztük a Best Buy, a Burlington Stores, a Dick’s, a PVH, az Abercrombie & Fitch és a Dollar Tree is azonnal megkapja az esélyt a befektetőktől és a vásárlóktól a javításra.

A piac hatalmas, és mivel kon­junk­túra van, egyre nő: az Offers.com felmérése szerint az átlagos költés a tavalyinál 5 százalékkal lehet magasabb, ami 656 dolláros átlagot jelent.

A teljes cikk a Világgazdaság keddi számában olvasható

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.