Míg az online kereskedelemben a Black Friday nem egyetlen napra esett Magyarországon, hanem szinte az egész novembert végigkísérte, addig a hagyományos hazai áruházak többsége az amerikai tradícióknak megfelelően a hálaadás utáni „igazi” fekete péntekre időzítette az akciókat, legfeljebb az egész hétvégére kiterjesztve. Ennek megfelelően nemcsak a budapesti bevásárlóközpontokat özönlötték el a vásárlók, hanem – lapunk körképe szerint – óriási tolongást lehetett tapasztalni a debreceni, szegedi, pécsi, győri és a kecskeméti plázákban is. Meglehetősen ritka volt az 50 százalékos vagy afeletti leárazás, de jó néhány
kínáló üzletben a 20–40 százalékos kedvezmények is ritkán látott tömegjeleneteket eredményeztek.
Tavaly novemberben 1033, decemberben pedig 1141 milliárd forint volt a kiskereskedelmi forgalom, az idén borítékolható az 1100, illetve az 1200 milliárd forint körüli összeg. Míg az e-kereskedelemben a Black Friday időszaka miatt a november már valóban erősebb hónap, mint a december, a fizikai boltoknál nem fordultak meg az erőviszonyok:
a fekete péntek megmaradt a karácsonyi bevásárlási szezon startjának, a kereskedők rendszerint ekkorra érik el a nullszaldót, s az év hátralévő részében válnak nyereségessé.
Ahogy arra a Blokkk.com is figyelmeztetett, két fontos tényezőt kell mindenekelőtt szem előtt tartani, az egyik a vásárlástól való elállási jog, amely a termék átvételétől számítva 14 napon át mindenkit indoklás nélkül megillet, a másik pedig a külföldi hátterű webáruházak alapos feltérképezése. Mert bár többen is üzemeltetnek magyar nyelvű honlapot, nem Magyarországon vannak bejegyezve, így ha gond van a termékkel, egy távoli székhelyű céggel kell viaskodni.
A teljes cikk a Világgazdaság hétfői számában olvasható
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.