BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A kínai értékesítések segítették a BMW tavalyi eladási rekordját

Kínában 13 százalékkal 724 ezerre nőttek a BMW eladásai. A BMW eladásainak 44 százalékát alkották tavaly a SUV modellek 959 ezres értékesítéssel.

Új eladási rekordot ért el tavaly 2,17 millió BMW márkájú autó értékesítésével a BMW konszern, elsősorban a SUV modellek kínai sikerének köszönhetően – jelentette be pénteken Pieter Nota, a konszern értékesítési igazgatója.

A konszern BMW márkájú autókból 2,17 millió autót értékesített, 2,0 százalékkal többet mint az előző évben. Kínában 13 százalékkal 724 ezerre nőttek a BMW eladásai. A BMW eladásainak 44 százalékát alkották tavaly a SUV modellek 959 ezres értékesítéssel.

A kifejezetten magas nyereségtartalmú luxusmodellek, a 7-es, X7-es és 8-as szériák modelljeiből 105 ezer kelt el.

A BMW konszern a BMW, Mini és Rolls-Royce márkákból

együttesen 2,52 milliót értékesített tavaly, 1,2 százalékkal többet mint 2018-ban.

Fotó: AFP

Hibrid és elektromos Mini és BMW modellekből 146 ezer kelt el tavaly. A Mini márka modelljeinek értékesítése tavaly 4,1 százalékkal csökkent 347 ezerre. Európában a konszern modelljeiből 1,5 százalékkal kevesebb fogyott, 1,08 millió.

A BMW tavalyi eladásaival 185 ezerről 171 ezerre csökkentette lemaradását a Daimler mögött. A Daimler tavaly 2,46 millió autót értékesített, ebből 2,34 millió Mercedes-Benz márkájút. A prémium kategória harmadik legnagyobbika, az Audi tavaly 1,85 millió autót adott el.

A BMW konszern az idén eladásainak a tavalyival közel megegyező mértékű növekedését várja. „Bízom benne, hogy nyereséges növekedési pályán az idén is folytatódik sikerszériánk” – mondta Pieter Nota a konszern értékesítési igazgatója.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.