BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Állta a sarat az év végi rohamban a posta

A belföldi csomagok csaknem 98 százalékát a vállalt időgaranciát betartva juttatta célba a karácsonyi csomagszezonban a Magyar Posta.

A tavalyi negyedik negyedév az első összesítések szerint az előzetes várakozásoknak megfelelően két számjegyű növekedést hozott a 2018. október–decemberi időszakhoz képest a csomag- és árutartalmú küldemények piacán, így ebből a szempontból 2019 sem volt trendforduló a karácsonyi szezonban – közölték a Világgazdaság érdeklődésére a Magyar Posta Zrt. kommunikációs osztályán. Kiemelték, hogy

a múlt évben a legnagyobb terhelés a novemberi Black Friday és a karácsony közötti időszakra esett. A legerősebb nap december 17. volt, amikor a csomag- és csomag jellegű küldemények mennyisége meghaladta a 250 ezer darabot.

A megemelkedett terhelés idején a postai rendszerek és a munkatársak jól vizsgáztak: a Magyar Posta a belföldi csomagok esetében csaknem 98 százalékos eredménnyel teljesítette az általános szerződési feltételekben vállalt időgaranciákat.

Fotó: MTI / Czeglédi Zsolt

Bár harmincezer dolgozóval a Magyar Posta a MÁV után a második legnagyobb hazai munkáltató, az év végére jellemző kereskedelmiforgalom-növekedés természetes velejárója a logisztikai feladatok és a munkaerőigény növekedése. Ennek kapcsán a társaságnál közölték, hogy

a piaci gyakorlatnak megfelelően ezúttal is több forrásból kezelték a helyzetet.

A posta ilyenkor megerősíti a saját létszámát, túlórát alkalmaz, kölcsönzött munkaerőt vesz igénybe, és alvállalkozókat is bevon.

A teljes cikket a Világgazdaság hétfői számában olvashatja

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.