BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Megugorhatott az infláció júniusban

A háromszázalékos jegybanki cél körülire ugorhatott a fogyasztói árindex júniusban lapunk elemzői konszenzusa szerint, a maginfláció négy százalék körül alakulhat 2020-ban.

Júniusban 3 százalékra emelkedhetett az éves alapon mért infláció a májusi 2,2 százalékról a Világgazdaság elemzői konszenzusa szerint. A Magyar Nemzeti Bank (MNB) prognózisa 2,8–3 százalék közötti drágulási ütemet jelez előre.

A maginfláció és az adószűrt mutató nem változott az előrejelzésekben, az idei éves fogyasztói árindex azonban hajszállal magasabb, 3,1 százalék lehet az egy hónappal ezelőtti, 3 százalékos összesítésnél.

Jövőre egyértelműen gyorsuló árindexre számítanak az elemzők: a 3,4 százalékot is elérheti a pénzromlás.

A fogyasztói árindex májusban érkezhetett idei mélypontjára, majd júniusban 3 százalék körülire emelkedhetett, ami elsősorban az üzemanyagok drágulásának és a bázishatásnak tudható be – értékelte a folyamatokat lapunknak Jobbágy Sándor, a CIB Bank elemzője.

Fotó: Móricz-Sabján Simon / VG

Regős Gábor, a Századvég makrogazdasági csoportjának vezetője felhívta a figyelmet:

az üzemanyagárak a drágulás ellenére is lefelé húzzák a fogyasztói árindexet, a gyenge forintárfolyam és a vírushelyzet nyomán megnövekedő költségek viszont erősítik a pénzromlás ütemét.

Virovácz Péter, az ING Bank vezető elemzője rámutatott: a szolgáltatások inflációja az előző hónaphoz képest nulla körül alakulhatott, a szektor jelentős része árcsökkenéssel reagálhatott a vírushelyzetre, ezzel pedig visszatérésre biztatja a vásárlókat. Az élelmiszerek inflációja is csökkenhetett, miután helyreálltak az ellátási láncok. A szakértő az üzemanyagárak emelkedésének árszínvonal-felhajtó hatását hangsúlyozta, szerinte a fogyasztói árindex megugrásáért ez a termékkategória felelhet.

A teljes cikket a Világgazdaság keddi számában olvashatja!

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.