Már hét éves a magyar útdíjfizetési rendszer (HU-GO), amely világszinten egyedülálló, mert meglévő műszaki megoldásokat úgy állított rendszerbe, ahogy más nem, ennek is köszönhető a nagy nemzetközi figyelem, számos ország kíváncsi a magyar rendszerre – mondta Bartal Tamás, a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. (NÚSZ) vezérigazgatója a Világgazdaság konferenciáján. Hozzátette, a menet közbeni ellenőrzés is hasonló innováció, egyelőre azonban csak a tehergépkocsis forgalom tekintetében működik, a személyautós esetében idén tervezték a bevezetést, de a járványhelyzet miatt elmaradt.
A vezérigazgató elmondása szerint a NÚSZ áprilisban tapasztalta a mélypontot, az év elején a bevételek és a közúti forgalom is növekedett, márciusban utóbbi 30 százalékkal esett vissza, a tranzitforgalom azonban 90 százalék körül maradt. Június-júliustól viszont már meghaladja a tehergépkocsi forgalom a tavalyit, a személygépkocsis forgalom azonban nem éri el továbbra sem a tavalyi évet a külföldiek hiánya miatt.
A magyar autók viszont nagyobb számban vannak jelen az utakon a korábbi évekhez képest, részben az élénk belföldi turizmus miatt.
Bartal Tamás arra számít, hogy az év végére sikerül elérni a tavalyi szintet.
Schamschula György, a Magyar Posta vezérigazgatója is arról számolt be, jelentős nehézségeket okozott a vállalatnak a járvány, a 200 milliárd forint árbevételű cégnek nagyjából 5 milliárdos csökkenést okozott. A bevételnek nagyjából a felét a hagyományos levél üzletág adja, ebben nagy volt a visszaesés, ahogy a szintén jelentős, sárga csekkek esetében is. Jelenleg a levelet esetében 30, a csekkek esetében 15 százalékos a csökkenés. A csomaglogisztikára is jelentős hatást gyakorolt, igaz, pont ellentétes irányban, a 20-30 milliárdos üzletágban 30 százalékos emelkedést tapasztaltak. Összességében április 33, május 25-26 százalékos volt a visszaesés, jelenleg pedig nagyjából 10 százalékkal van a forgalom a tavalyi alatt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.