Az információ, kommunikáció nemzetgazdasági ágban működő cégek összesen
965 milliárd forint árbevételt értek el az idei harmadik negyedévben, az előző év azonos időszakához képest 7,2 százalékpontos a növekedés
– derült ki a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) legfrissebb elemzéséből. Nőtt továbbá a szektorban a teljes munkaidőben dolgozók száma is (2,8 százalékponttal), 86,8 ezer főt foglalkoztatott az ágazat bruttó 659 ezer forintos átlagbérért.
A mobil-adatforgalom másfélszerese volt az egy évvel korábbinak. Az értékek alakulásában szerepet játszottak a koronavírus okozta járvány miatt megváltozott kapcsolattartási szokások, illetve a vizsgált időszakban az enyhítések hatásai is. A 4G-hálózat tartja vezető szerepét, az adatforgalom 95 százaléka 4G-LTE rendszeren keresztül zajlott. A harmadik negyedév végén az aktív SIM-kártyák száma közel 12,7 millió volt, 2,8 százalékkal több, mint egy éve. Száz lakosra 130 előfizetés jutott, ebben az adatban párhuzamosan meglévő lakossági és üzleti előfizetések, illetve mobilinternetes eszközök egyaránt szerepelnek.
A szolgáltatóknak az internet-előfizetésekből származó árbevétele 85 milliárd forinttal, vagyis 10 százalékkal nőtt, az internet-előfizetések száma a vizsgált negyedév végén 10,3 millió volt, 1,5 százalékkal több, mint egy éve.
Az előfizetések több mint 97 százalékát 10 szolgáltató biztosította. A szektor nagyobb piaci átrendeződésen esett át: szolgáltatók szűntek meg vagy olvadtak be más szolgáltatókhoz. Ez az előfizetések technológiai és előfizetési csomag típus szerinti átcsoportosulását hozta: az előfizetők keresik az új helyzetben a nekik legmegfelelőbb technológiai, előfizetői csomagokat, és ezt sok esetben szolgáltatóváltással érik el. Az internet-előfizetések 82 százalékát egyéni, a többit üzleti szerződések adták.
A televíziószolgáltatás előfizetéseinek a száma 3,7 millió volt az idei harmadik negyedévben, 0,7 százalékkal kevesebb, mint az előző év azonos időszakában. A szolgáltatás 81 százaléka már digitális technológián történt. Az előfizetői csomagok 74 százaléka vezetékes jelátviteli hálózaton keresztül jutott el az előfizetőkhöz. Az előfizetők egyre szélesebb rétege igényli, hogy helyhez nem kötött platformokon is követhessék a televízióműsorokat, ezért a szolgáltatók online is elérhetővé teszik szolgáltatásaikat. Népszerű a helyhez nem kötött, online tv-szolgáltatás, már a televízióelőfizetések közel 10 százalékát teszik ki – derült ki a KSH jelentéséből.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.