A járványhelyzet ellenére erős évet zárt a Mercarius Flottakezelő Kft., amely decemberre csaknem akkora profitot ért el, mint 2019-ben, és megvalósította év eleji célját is: ötezerről kilencezerre növelte a flottáját alkotó gépjárművek számát
– mondta a Világgazdaságnak Rónai-Horst László, a cég ügyvezető igazgatója.
Kiemelte, hogy a kft.-nek saját szervizhálózata van, az autókat főállású alkalmazottakkal, nagyrészt önerőből üzemeltetik, így nagyon kis részben függnek a külső szolgáltatók helyzetétől.
Az is hozzájárult a tavalyi sikerhez, hogy ügyfeleik egy része közfeladatot lát el, ezért folyamatosan igényt tart a flottakezelésre. Koleszár Róbert, a Mercarius másik ügyvezető igazgatója közölte, hogy a kollégák egészségének védelmében a szervizekbe és az irodába is beszerezték a megfelelő védőfelszereléseket, és rotációs rendszert alakítottak ki a munkafolyamatok során, hogy minimalizálják az érintkezések számát.
Ezt segíti például a hozom-viszem szolgáltatás is, amikor az autót a Mercarius munkatársai viszik a szervizbe szezonális gumicserére, átvizsgálásra.
A cégnél az említett saját szervizhálózatnak és a stabil ügyfélkörnek köszönhetően a rendkívüli helyzet bevezetése óta nem volt szükség elbocsátásokra, de még a bérek csökkentésére sem. Sőt, a tavaly januári 80 fős munkaerő-állomány az év végére 120 fősre bővült.
A járvány idején tovább erősödött az igény a tisztán elektromos és alternatív meghajtású járművekre, az ilyen autók évről évre nagyobb teret kapnak városi kisautóként vagy a háztartások második járműveként. A Mercarius vezetői szerint azonban az infrastruktúra, a rövid hatótáv és a magas vételár miatt nem valószínű, hogy a közeljövőben az e-autók teljesen kiszorítanák a hagyományosakat. Így az ideális vállalati flotta kialakításánál továbbra is a felhasználói szokások és a felhasználás területe határozza meg, hogy ki melyik meghajtási formát választja.
A vállalatok profitorientáltsága miatt a legtöbben a hagyományos meghajtású típusok használatára voksolnak, hiszen alacsonyabb a bekerülési költségük és tervezhetőbb a működtetésük.
A másik érdekes változás az autótulajdonlással kapcsolatos felfogásban tapasztalható: sokáig a szabadság jelképének számított a saját autó, de az elmúlt években kezd háttérbe szorulni ez a gondolkodás is. Általában a fiatalabb generáció véli úgy, hogy tulajdonosnak lenni időigényes, ráadásul kötöttségekkel és költségekkel is jár. Ezért és az új autók drágulása miatt
a fiatalok körében egyre népszerűbbek a közösségi autómegosztó szolgáltatások, a flottapiacon pedig előtérbe kerültek a kedvezőbb ár-érték arányú és rugalmasabb tartós bérleti konstrukciók.
A járványhelyzet a Mercarius sok tervét átalakította, több fejlesztés viszont előtérbe került, például a nagy fokú digitalizáció a szolgáltatások és az üzleti működés terén.
Továbbra is fontos számunkra a személyes kapcsolattartás, de azokon a területeken, amelyek nem feltétlenül igényelnek személyes ügyfélkapcsolatot, a digitális átállás kulcsfontosságú, hiszen jelentősen megkönnyítheti a munkafolyamatainkat
– hangsúlyozta Koleszár Róbert. Az idei terv az ügyfélkör bővítése mellett a digitális átállás, az év végéig szeretnék digitalizálni a flottakezelésnek azokat a részeit, amelyek nem igényelnek közvetlen ügyfélkapcsolatot.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.