A pandémia következtében tavaly egy százalékkal esett vissza világszerte a tengeri szállításhoz köthető szén-dioxid-kibocsátás
– közölte a Marine Benchmark svéd adatszolgáltató.
Bár a tartályhajók és az ömlesztett áru-szállító hajók káros anyag kibocsátása még nőtt is, a teherhajók szén-dioxid kibocsátásának 2,4 százalékos csökkenése ezt ellensúlyozta. Ezért összességében a szektor (tartályhajók, az ömlesztettáru-szállítók és a teherhajók) szén-dioxid-kibocsátása csupán 1,2 százalékkal nőtt. A kisebb súlyú szektorokban azonban hatalmas visszaesést tapasztalhattunk: például a sétahajók kibocsátása 45 százalékkal esett vissza.
Ráadásul, a gyenge kereslet miatt a kompok, a ro-ro és a járműszállítók károsanyag-kibocsátása is meredeken zuhant.
A koronavírus-járvány tehát különböző hatással volt a hajózás különféle területeire. Míg a tartályhajók, az ömlesztettáru-szállító hajók általában jól teljesítettek, más szektorok a fogyasztói kereslet zuhanása miatt visszaeséssel szembesültek. Ennek eredményeképpen a szektor szén-dioxid-kibocsátása összességében tavaly csökkent, viszont a hatás átmeneti lehet csupán,
miután a globális gazdasági kereslet idén várhatóan fellendül majd, így a hajózási aktivitás is erősödni fog
– mondta Torbjorn Rydbergh, a Marine Benchmark vezérigazgatója.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.