Nőtt a világ acéltermelése februárban a nemzetközi acélipari szövetség, a The World Steel Association (WSA) adatai szerint.
A szervezet honlapjára kedden felkerült adatok szerint a világ acéltermelése 150,2 millió tonna volt, 4,1 százalékkal nagyobb a tavaly februárinál. Januárban éves összevetésben jelentősebb, 4,8 százalék volt a növekedés.
A WSA 64 ország acéltermelőit fogja össze, tagjai a világ acéltermelésének mintegy 98 százalékát adják.
A legnagyobb acélgyártó Kína februári termelése 10,9 százalékkal, 83 millió tonnára emelkedett, a második legjelentősebb acéltermelőé, Indiáé viszont 3,1 százalékkal, 9,1 millió tonnára csökkent.
A harmadik legnagyobb termelő Japán februári acélgyártása éves összevetésben 5,6 százalékkal, 7,5 millió tonnára esett, de 10,9 százalékkal 6,3 millió tonnára csökkent a sorrendben negyedik legnagyobb Egyesült Államok és 1,3 százalékkal, 5,7 millió tonnára zsugorodott az ötödik legnagyobb Oroszország termelése is.
A hatodik helyen álló Dél-Korea acéltermelése 1,2 százalékkal, 5,5 millió tonnára nőtt, a hetedik Törökországé 5,9 százalékkal, 3 millió tonnára bővült, a nyolcadik Németországé 10,4 százalékkal, 3,1 millió tonnára zuhant, a kilencedik Brazíliáé 3,8 százalékkal, 2,8 millió tonnára emelkedett, a tizedik Iráné pedig 11,5 százalékkal, 2,3 millió tonnára ugrott.
A WSA számításai szerint tavaly 0,9 százalékkal, 1 milliárd 829 millió tonnára zsugorodott a globális acéltermelés.
A legnagyobb acélgyártó Kína termelése 5,2 százalékkal, 1 milliárd 53 millió tonnára nőtt. Kína részesedése a világ acéltermelésében tavaly 56,5 százalékra emelkedett a 2019. évi 53,3 százalékról. A szervezet honlapján szereplő adatok szerint
Magyarország tavalyi acéltermelése 1 millió 513 ezer tonna volt, 14,5 százalékkal alacsonyabb a 2019. évi 1 millió 769 ezer tonnánál.
A World Steel Association kimutatása szerint 2019-ben 3,4 százalékra lassult a világ acéltermelésének növekedése az egy évvel korábbi 4,8 százalékos bővülés után.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.