BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Bajban az amerikai vécépapír-gyártók

Jelentősen visszaesett az értékesítés volumene az előző év azonos időszakához képest.

Egy évvel azt követően, hogy a fogyasztók a vécépapír hiánya miatt aggódtak, az értékesítés volumene a pandémiát megelőző szint alá csökkent az Egyesült Államokban – számolt be róla a Fox Business.

A szóban forgó termékek értékesítése januárban 4 százalékkal esett az előző év hasonló időszakához képest.

A visszaesést az is okozhatja, hogy a koronavírus-járvány elején, majd az újabb hullámok során az emberek jelentős készleteket halmoztak fel. Annak ellenére sem erősödött a kereslet, hogy továbbra is nagyon sokan otthonról dolgoznak, vagy épp távoktatásban tanulnak, így az otthoni felhasználás valamivel nőtt.

Úgy gondoltam, soha nem lehet tudni, mikor lesz legközelebb lehetőség beszerezni, így minden vásárlásom alkalmával vette néhány gurigát

– nyilatkozta a 62 éves New York-i lakos, Marjorie Greenburgh. A hölgynek még mindig 54 tekercse van tartalékban otthon, így egy darabig nem tervez újabb vásárlást.

A toalettpapír iránti kereslet a járvány első heteiben jelentősen megugrott, márciusban megduplázódott, és egész évben magas maradt. A beszerzések körüli pánik és az indokolatlan mennyiségű felhalmozás számos mémet szült a világhálón.

Fotó: Shutterstock

Ráadásul az otthoni felhasználásra gyártott vécépapír más üzemekben készül, és más ellátási láncokon keresztül jut el felhasználási helyére, mint az irodai mosdókban, közintézményekben, nyilvános mellékhelyiségekben használt termékek, így ez utóbbi kategóriában hiába történt keresletcsökkenés a home office miatt, nem tudta számottevően helyettesíteni az otthoni felhasználásra vásárolt termékeket.

Miközben a vállalatok gyorsan tudták növelni a tisztítószerek és kézfertőtlenítők gyártási kapacitását, addig ugyanez a toalett-papír esetében nem volt megvalósítható. Ugyanis a tekercsek gyártásához egy négyemeletes gépre van szükség, amely milliárdos beruházás, ráadásul felépítése sem egy rövid folyamat.

Az értékesítés volumene 4,3 százalékkal esett 2020 év elejéhez képest. Ezzel egyidejűleg a papírtörülközők iránti kereslet 10 százalékkal, a háztartási tisztítószerek iránti kereslet 75 százalékkal volt magasabb, mint egy évvel korábban.

Az év eleji csökkenés a vécépapírok piacán ráadásul január óta felgyorsult, februárban 14 százalékkal, márciusban 33 százalékkal volt alacsonyabb a 2020-as év azonos hónapjához viszonyítva. Az Amerikai Egyesült Államokban működő

papírgyárak 2020-ban 100 százalékos kapacitással üzemeltek, az idei évben ez az érték már csak 90 és 95 százalék között mozog.

A legnagyobb toalettpapír-gyártók közül a P&G újraindított egy használaton kívüli gyártósort, a Clorox inkább a tisztítószerek gyártási kapacitását növelte, a Gojo Industries pedig a kézfertőtlenítő szerekre fókuszált.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.