BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Dubajban már nem érződik a járvány

Az utazási irodáknál és az idegenforgalmi cégeknél a legjelentősebb visszapattanás mutatkozott.

Az üzleti élet Dubajban 2019 óta nem volt olyan aktív, mint a koronavírus elleni védőoltások beadását követően – írja a Bloomberg.

Az IHS Markit szerint a magánszektor teljesítménye – az olajipari tevékenységeken kívűl – már ötödik hónapja nő. A közel-keleti térség fő üzleti központjának számító város beszerzési menedzsereinek indexe (BMI) 51-ről 53,5-re emelkedett márciusban.

A dubaji olajgazdaságon kívüli szektornak a fellendülése áprilisban felgyorsult, mivel a kibocsátás és az új megrendelések növekedése visszatért a Covid előtti trendekhez, és erősödött az üzleti bizalom

– mondta David Owen, az IHS Markit közgazdásza.

Az utazási irodáknál és az idegenforgalmi cégeknél a legjelentősebb visszapattanás mutatkozott,

az év folyamán a turisztikai aktivitás nőtt, amelyet a gyors oltóanyag bevezetése is fokozott” – tette hozzá.

Fotó: Shutterstock

  • A dubaji BMI a legmagasabb szinten volt 2019 novembere óta.
  • Az eladások növekedése a leggyorsabb volt 2019 októbere óta.
  • Az új megrendeléseket követő index másfél év alatt mutatta a legnagyobb növekedést, amelynek az üzleti optimizmus adott lendületet.
  • A cégek ötödik hónapja növelték a termelésüket, mivel a bővülés üteme 2020 júliusa óta a legjelentősebben gyorsult.
  • A munkaerő száma az elmúlt három hónapban nőtt.
  • Az elkövetkező év kilátásai javultak, a pozitív hangulat tavaly március óta a legmagasabbra emelkedett. Ennek ellenére az üzleti bizalom továbbra is átlagos szinten maradt.
  • Az Egyesült Arab Emírségek teljes területén, amelynek Dubaj is része, az üzleti feltételek is javultak. Az oltások elterjedése az arab világ második legnagyobb gazdaságában és az olajár fellendülése a tavalyi visszaesést követően fellendüléshez vezetett az országban.

    Címoldalról ajánljuk

    Tovább a címoldalra

    Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.