A tavalyi 51,4 milliárd forintos rekordárbevétel után a Jysk 10 százalékos növekedésre számít Magyarországon az idén szeptemberig tartó üzleti évben - mondta Szimeiszter Sándor, a bútoráruházlánc Magyarországért, Ausztriáért és Görögországért felelős vezetője. Efelé jó úton halad a vállalat:
a tavaly októbertől tartó tíz hónapban időarányosan 12,2 százalékkal 46,5 milliárd forintra emelkedett a forgalom.
Márciusban és áprilisban volt a mélypont, amikor a korlátozások hatására több mint 30 százalékkal esett az értékesítés. Az áruházlánc négy új üzletet nyit hazánkban augusztusig, mindegyikben 7-10 új munkavállalót foglalkoztat. A Jysk száz dolgozót vett fel az elmúlt évben, így már 860 főt alkalmaz.
Átalakította a pandémia a mindennapjainkat, hosszú időt töltöttünk az elmúlt időszakban az otthonainkban, sok lakás alakult át munkahellyé, edzőteremmé vagy éppen iskolává. A Jysk reprezentatív felméréséből kiderült, hogy a magyarok 16 százalékának át kellett alakítani az életterét, hogy az minden funkciót el tudjon látni.
Felújításba 14 százalék vágott bele, 7 százalék vásárolt új bútorokat, 17 százalék dekorált, 14 százalék pedig átrendezte a lakását. A kutatás szerint az emberek mindössze 18 százalékának volt negatív hatással az életminőségére a koronavírus-járvány.
A válaszadók háromnegyede szerint befolyásolja az otthoni környezet, a bútor, a dekoráció, a lakás állapota az emberek lelki állapotát. Dúll Andrea környezetpszichológus szerint az otthonok szépítésének oka, hogy a pandémia miatt elvesztett kontrollt az otthonukban szerették volna visszanyerni az emberek. Ráadásul felértékelődött a kinti lét, a kert, az erkély szerepe az életünkben. A szakember véleményét a Jysk adatai is alátámasztják: a 16 éve Magyarországon jelen levő áruházlánc boltjaiban a vásárlók beltéri bútorokra 16 százalékkal költöttek többet a 2019-2020-as pénzügyi évben, míg 21 százalékkal nőtt a kereslet a kerti bútorok iránt. Bár a vásárlók száma nem nőtt idén júniusig, az átlagos kosárérték ötödével bruttó 15 ezer forintra emelkedett.
Csak az emberek 6 százaléka költött 200 ezer forint felett új bútorokra a kutatás szerint, a tizedük 50 és 200 ezer forint közötti összeget szánt erre a célra. A harmaduk kevesebb mint 50 ezret, a többiek pedig nem vásároltak.
A Jysk online eladásai a tavalyi 34 százalék után az idén 74 százalékkal növekedtek, a teljes forgalom több mint tíz százalékát bonyolították virtuálisan a vásárlók az elmúlt tíz hónapban. Bár egyre többen vásárolnak online bútort, az emberek 45 százaléka továbbra is csak személyesen hajlandó beszerezni a kiszemelt darabot. A vállalat felmérése szerint az emberek mintegy harmadát befolyásolja az, hogy a piaci árhoz képest mennyivel kedvezőbben tudja megvenni a termékeket. A fő szempontok közé tartozik a lakberendezési tárgyak kiválasztásánál a praktikusság, az ár, a funkcionalitás és a kényelem. A legnépszerűbb termékek a matrac, a kanapéágy és a hatszemélyes kerti ülőgarnitúra voltak. Egyes kerti bútorok eladása szinte száz százalékkal nőtt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.