Tartósan átalakultak a lakosság fogyasztási szokásai a koronavírus-járvány hatására, a korábbi várakozásoktól eltérően a forgalom jócskán elmaradt a várttól a kkv-k tapasztalatai szerint — derül ki a Marketing Commando reprezentatív kutatásából. A felmérés szerint a lakosság egyharmada jobban megnézi, hogy mire ad ki pénzt, tartalékol a korlátozások feloldása után is. Ez a pénzügyileg tudatosabbá váló csoport számos területen lényegesen kevesebbet költ, 62 százalékuk szórakozásra és kikapcsolódásra fordít kisebb összeget, 60 százalékuk áldoz kevesebbet a ruházkodásra, és szépségápolásra 37 százalékuk költött kevesebbet.
A kutatás szerint a válaszadók 28 százaléka inkább a nagy alapterületű üzletekben és a széles választékot kínáló webplázákban vásárol, és csak a 15 százalékuk választja a kisboltokat és a szűkebb választékot kínáló, kevésbé közismert webáruházakat.
Mivel a nagy alapterületű üzleteket és a széles választékot kínáló webplázákat jellemzően nagy- és multinacionális vállalatok üzemeltetik, ezért kijelenthetjük, hogy a vásárlási szokások változásának vesztesei a kevésbé ismert kis- és közepes vállalkozások
– vélekedik Wolf Gábor, a kutatást végző Marketing Commando vezető tanácsadója.
Meglátása szerint ennek az az oka, hogy az emberek krízishelyzetben csökkenteni szeretnék a vásárlás kockázatát, ezért az ismerős márkákat választják.
Ezt támasztja alá, hogy a kutatás szerint a válaszadók 85 százalékának inkább fontos, hogy már ismerje a választott terméket, szolgáltatást vagy kereskedőt, azaz legalább hallott már róla.
A szakember szerint a fogyasztói szokások megváltozása miatt visszaeső forgalom élénkítése miatt szükséges a stratégia felülvizsgálata, a márkaismertség növelése, valamint az intenzívebb marketingkommunikáció jelenthet megoldást.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.