Óriási hatékonyságnövelést és költségcsökkentést jelent a digitalizáció, ami lehetőséget ad, az hogy az ügyfelek a személyes élethelyzetére is megoldást tudjunk találni – mondta Árva András, a K&H lakossági szegmens marketing főosztályvezetője a VG K&H Bank és a Mastercard közreműködésével szervezetten üzleti reggelijén.
Hozzátette: ha ma valaki bemegy egy ügyfélpontba, nagyon más kép fogadja, mint jó pár évvel ezelőtt. A banki szakemberek napi munkájuk teljesen átalakult, sokkal többet tudnak foglalkozni az ügyfelekkel. Emellett a fenntarthatóságra is tudtak figyelmet fordítani, mivel a régi papír ügyletek 80 százaléka ma már biometrikusan történik, ezáltal több mint húsz millió kinyomtatott papírt tudtak megspórolni.
A szakember bemutatta a bank digitális szolgáltatásait. Így például sárga csekk befizetéseket is lehet digitális intézni, 3-4 másodperc alatt befizethető. Mint elmondta, havi 50 ezer alkalommal használják ezt a megoldást az ügyfelek.
Jelezte, hogy bankfiókokat is átalakították a digitalizáció jegyében, digi zónákat hoztak létre. Ha az ügyfélnek nincs még számlája, akkor a számlacsomag nyitást is meg tudják csinálni ebben a digi zónában, a saját telefonján, ez mindössze 15-20 percbe kerül. Ugyanakkor nemcsak egy számlacsomagot kap az ügyfél, hanem egy innovatív megoldást is, hiszen lesz egy bankszámlája, egy digitális bankkártyája, amelyet egyből tud használni.
A csomagjuk 3 hónapig ingyenes, ez alatt az idő alatt figyelik az ügyfél szokásait, majd a végén a neki legmegfelelőbb csomagot választhatja.
Emlékeztetett, hogy 2013-ban, amikor az első csipes kártyák megjelentek, volt egy félelem az alkalmazásukkal kapcsolatban, azóta ezeket a kártyákat mindenki használja. Most már okos eszközökkel tudunk fizetni, mint telefonnal vagy okosórával. 2019 óta az apple-el létrehozták azt a megoldást, hogy az összes okos eszközzel lehetséges.
Aszemélyi kölcsönök nagyobb része már szintén digitális csatornákon érkezik. A mobil bankon belül pár perc alatt tudja a pénzügyi igényét jelezni, a szerződéskötés digitálisan történik.
A korábban felvett hitelek miatt sem kell már bemenni a fiókokba. Nyomon lehet követni digitálisan, hogy mennyi van még hátra a hitelből. Több mint 1,6 millió esetben használták az elmúlt egy évben a hitelek megtekintése menüpontot. A digitális PIN kód lekérdezés naponta 1000 lekérdezést regisztráltak. De a kártya ideiglenes felfüggesztése is lehetséges digitálisan, ez 23 ezerszer történt az elmúlt egy évben.
Létrehozták a K&H pluszt, amely nem közvetlenül banki szolgáltatásokat takar. Ezen a felületen helyközi jegyek vásárolhatók, emellett utas, kötelező és lakásbiztosítás is köthetőek. Szintén jelezte, hogy a költségcsökkentés révén jótékonysági célokra is tudnak költeni, ennek jegyében 50 millió forinttal támogatták az OMSZ alapítványát.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.