BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Erősíti digitalizáció az ügyfélközpontúságot

A K&H Bank ügyfélpontjai nagyon más képet mutatnak ma már, mint jó pár évvel ezelőtt.

Óriási hatékonyságnövelést és költségcsökkentést jelent a digitalizáció, ami lehetőséget ad, az hogy az ügyfelek a személyes élethelyzetére is megoldást tudjunk találni – mondta Árva András, a K&H lakossági szegmens marketing főosztályvezetője a VG K&H Bank és a Mastercard közreműködésével szervezetten üzleti reggelijén.

Fotó: Kallus György / VG

Hozzátette: ha ma valaki bemegy egy ügyfélpontba, nagyon más kép fogadja, mint jó pár évvel ezelőtt. A banki szakemberek napi munkájuk teljesen átalakult, sokkal többet tudnak foglalkozni az ügyfelekkel. Emellett a fenntarthatóságra is tudtak figyelmet fordítani, mivel a régi papír ügyletek 80 százaléka ma már biometrikusan történik, ezáltal több mint húsz millió kinyomtatott papírt tudtak megspórolni. 

A szakember bemutatta a bank digitális szolgáltatásait. Így például sárga csekk befizetéseket is lehet digitális intézni, 3-4 másodperc alatt befizethető. Mint elmondta, havi 50 ezer alkalommal használják ezt a megoldást az ügyfelek.

Jelezte, hogy bankfiókokat is átalakították a digitalizáció jegyében, digi zónákat hoztak létre. Ha az ügyfélnek nincs még számlája, akkor a számlacsomag nyitást is meg tudják csinálni ebben a digi zónában, a saját telefonján, ez mindössze 15-20 percbe kerül.  Ugyanakkor nemcsak egy számlacsomagot kap az ügyfél, hanem egy innovatív megoldást is, hiszen lesz egy bankszámlája, egy digitális bankkártyája, amelyet egyből tud használni.

A csomagjuk 3 hónapig ingyenes, ez alatt az idő alatt figyelik az ügyfél szokásait,  majd a végén a neki legmegfelelőbb csomagot választhatja. 

Emlékeztetett, hogy 2013-ban, amikor az első csipes kártyák megjelentek, volt egy félelem az alkalmazásukkal kapcsolatban, azóta ezeket a kártyákat mindenki használja. Most már okos eszközökkel tudunk fizetni, mint telefonnal vagy okosórával.  2019 óta az apple-el létrehozták azt a megoldást, hogy az összes okos eszközzel lehetséges.

Aszemélyi kölcsönök nagyobb része már szintén digitális csatornákon érkezik. A mobil bankon belül pár perc alatt tudja a pénzügyi igényét jelezni, a szerződéskötés digitálisan történik. 

A korábban felvett hitelek miatt sem kell már bemenni a fiókokba. Nyomon lehet követni digitálisan, hogy mennyi van még hátra a hitelből. Több mint 1,6 millió esetben használták az elmúlt egy évben a hitelek megtekintése menüpontot. A digitális PIN kód lekérdezés naponta 1000 lekérdezést regisztráltak.  De a kártya ideiglenes felfüggesztése is lehetséges digitálisan, ez 23 ezerszer történt az elmúlt egy évben.

Létrehozták a K&H pluszt, amely nem közvetlenül banki szolgáltatásokat takar. Ezen a felületen helyközi jegyek vásárolhatók, emellett utas, kötelező és lakásbiztosítás is köthetőek. Szintén jelezte, hogy a költségcsökkentés révén jótékonysági célokra is tudnak költeni, ennek jegyében 50 millió forinttal támogatták az OMSZ alapítványát. 

 

 

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.