A hibajegy- és a tervkezelő szoftver bizonyult eddig a legsikeresebb terméknek az építőipari digitalizáció elterjesztésében Magyarországon úttörő szerepet betöltő magyar cég, a BauApp Kft. szolgáltatásai közül. Mint azt a szoftverfejlesztő társaság kereskedelmi igazgatója, Tamás Tibor a VG-nek elmondta, nyilvánvalóvá vált, hogy csakis alulról építkezve, tömegtermékekkel lehet digitalizációs robbanást előidézni az ágazatban.
Ezt a célt szolgálják azok a megoldások, amelyekkel azonnali látványos eredmény rhető el, hiszen ezek révén idő és pénz takarítható meg.
A folyamatok átláthatóvá és nyomon követhetővé válásával megszűnik a pazarlás mind a munkaerő, mind az anyag- és géphasználat terén. Ráadásul a saját tapasztalatok, az első körös sikerek hatására az egyszerű megoldásokkal kapcsolatba került felhasználók további szolgáltatásokra is vevők lesznek.
Azzal, hogy a korábbi, előre fizetős éves szerződések helyett a társaság idén átállt a havi díjas szolgáltatásokra, megtöbbszörözte korábbi rendelésállományát, és új lendületet kapott a bővítéshez. A hibajegykezelő mellé be tudott épülni a tervkezelő szoftver, ezzel „felnőtté vált” a termék, és újabban már olyan markáns partnerekkel tudtak leszerződni, mint a Beruházási Ügynökség vagy a legnagyobb generálkivitelező cégek. Ma már nehezen találni olyan meghatározó építőipari kivitelezőt a szakági kivitelezőktől a magasépítésen át immár a vasúttechnikáig, amelyikkel nincs szerződése a BauAppnak. A társaságot két körben már csaknem egymilliárd forintnyi kockázatitőke-befektetésre találta érdemesnek egy magyar pénzügyi alap, a külső forrásból finanszírozott termékfejlesztések pedig új távlatokat nyitottak. A cég 2021 végére eléri a 300 millió forintos megújuló éves szerződésállományt.
Idén a cég belekezdett az intelligens szállítólevél- és anyagraktármodul kidolgozásába, és piacra is vitte. A szolgáltatásra azonnal vevő lett ötven építőanyag-gyártó és tíz kereskedőhálózat.
Az adatbázis kiépítéséhez szükséges munka hatalmas, a dtls, azaz a digitális tereplogisztikai standard kiépítéséhez több millió tételt kell egységes nyilvántartásba rendezni.
Csak falazó- és szigetelőanyagokból 30-50 ezres a tételsor, a villamos és gépész árucikkeké pedig több százezres. A feladat elvégzése azonban korszakos eredménnyel kecsegtet. Új partnerre talált a BauApp a vasútépítés területén, ahol jó ideje égető probléma az eszköz- és anyaggazdálkodás. A korszerű vasúti erős- és gyengeáramú jelzőrendszereket építő partnercég számára a QR-kódos szállítólevél bevezetése tetemes megtakarítást, a BauAppnak pedig új piaci perspektívát eredményezett.
Az egységes alapokon nyugvó adatbázis betöltése már zajlik, de további gigászi aprómunka lesz a megtisztítása, az átfedések és az azonos anyagok kiszűrése. Az anyaggazdálkodás digitalizálása előtt az építkezéseken hagyományosan semmilyen információjuk sincs a cégeknek a helyszínen azonnal elérhető anyagokról.
A raktárszoftver mobiltelefonon elérhetővé teszi a raktárkészletet, és a QR-kód leolvasásával pillanatokra rövidíti az anyagátvétel és -kiadás folyamatát.
Nemzetközi kutatások szerint e folyamatok egyszerűsítése egy ember heti hét-nyolc órányi munkaidejének megtakarítását eredményezi. Nem mellesleg az építőanyagok és az építési termékek eltűnéséből származó veszteségektől is mentesíti a cégeket.
A BauApp a kelet-közép-európai piacra készül, itt szeretne tovább terjeszkedni – jelezte Tamás Tibor. A régiós potenciált támasztja alá, hogy a 2020 elején megnyitott lengyelországi divízió máris elnyerte a legnívósabb varsói ingatlankonferencia, a Property Forum PropTech nagydíját szeptemberben.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.