A lakosság felújítási kedve némiképp megtorpant az elmúlt hetekben, az újHÁZ Centrum tájékoztatása szerint az idei egész éves lendülethez képest a kiskereskedelmi forgalom lassulni kezdett az elmúlt időszakban történt ármozgások hatására.
Most a vevők várják, hogy csökkenjenek az építőanyagárak, ahogy azt előre jelezték
– közölte lapunkkal az újHÁZ Centrum. A Praktiker arról számolt be a VG-nek, hogy az előző évekhez képest továbbra is növekedés tapasztalható a barkácsáruházakban és a webshopban, a növekedés üteme azonban egyértelműen lassul a 2021-es harmadik negyedévben. Csökkenést azonban csak azokban a termékkategóriákban tapasztalnak, amelyekben nagyobb szereplők léptek piacra az elmúlt években, például a bútor esetében. Ez azonban nem a piac szűkülését jelzi, csupán a verseny növekedését. A többi kategóriában éves szinten növekedés tapasztalható, de az alapanyagárak ugrásszerű növekedése miatt az inflációs hatással számolni kell – közölte a Praktiker.
Az állami támogatások hatására nagyot fejlődött idén a felújítási piac, sokan olyan költséges beruházásokat akarnak megvalósítani, mint például a tető felújítása.
Az újHÁZ Centrum hálózatához tartozó kereskedések a tetőfedéshez szükséges anyagokból átlagon felüli, 20-30 százalékos mennyiségi növekedést realizáltak. Kiugró forgalmat generáltak a kertépítéshez szükséges termékek is, a legnagyobb mennyiségben a térburkolatok fogynak, s az első fél évben 20-25 százalékkal nőtt az előregyártott kerítéselemek iránti kereslet is.
A szigetelőanyagok fontos elemei az energetikai felújításoknak, ebben a termékkörben 15-20 százalékos növekedés tapasztalható az egyes hőszigetelő anyagok értékesített mennyiségében. A szerkezetépítéshez kapcsolódó termékek körében is nagy, 5-10 százalékos növekedést tapasztalt az újHÁZ Centrum az értékesített mennyiségben, keresletcsökkenést egyedül a vakolatok, habarcsok, adalékanyagok terén tapasztalt.
Az élénk kereslet a növekvő beruházási kedvnek tudható be, a járvány miatt ugyanis sok építkezést szüneteltettek vagy leállítottak, idén azonban ezek zömét folytatták, és az 5 százalékos áfa visszavezetése is kedvezően hatott a piacra.
A vásárlók számában is növekedés figyelhető meg, a Praktiker az online és offline vásárlók számában is bővülést tapasztalt, az előbbiben dinamikusabb az emelkedés. Az átlagos kosárérték azonban a hagyományos, offline forgalomban jobban nő. Az újHÁZ Centrum tapasztalatai szerint ugyan egyre nagyobb teret nyer az online értékesítés, és az online vásárlók száma folyamatosan nő, az építőanyag-kereskedelem esetében még mindig a bolti értékesítés a meghatározó. Ez elsősorban abból adódik, hogy a vásárlónak az építőanyag-beszerzéskor szakértő segítségre, tanácsadásra van szüksége, ez pedig digitálisan jóval nehezebben megoldható.
Ugyanakkor kétségtelen, hogy az online értékesítés megérkezett az építőanyag-kereskedelembe, és a jövőben dinamikusan bővülni fog.
A barkácsáruházak helyzete összességében javult idén, viszont új nehézségekkel, az alapanyag- és energiaárak emelkedésével meg kellett küzdeniük. Ennek ellenére a Praktiker eredményesség tekintetében hozza az elvárt teljesítményt, az újHÁZ Centrum pedig arra számít, hogy a tavalyi 71,4 milliárd forintos forgalmát idén túlszárnyalja, és nagyon erős első fél évre számít 2022-ben.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.