Az Euronics 71 milliárd forintos árbevételt ért el tavaly, amely több mint 11 százalékkal múlta felül a 2020-as eredményt, valamint a vállalat történetének eddigi legnagyobb forgalmát jelenti. A magyar tulajdonú cégnél az online értékesítési üzletág kiemelkedően teljesített,
a webshopon keresztül elért forgalom csaknem 20 százalékkal meghaladta a 2020-as teljesítményt.
Ezzel együtt az árbevétel döntő része a 64 szaküzletből álló országos üzlethálózaton keresztül zajló értékesítésekből származott, amely szintén két számjegyű növekedést mutat az előző évhez képest. Az értékesítés megyei bontását vizsgálva a legnagyobb árbevétel Pest megyéhez köthető. Budapest nélkül is csaknem 12 milliárd forint forgalmat ért el a cég ebben a régióban. Második helyen a főváros áll, és Győr-Moson-Sopron megye lett a harmadik.
Az online értékesítési csatornánkban az árbevételünk dinamikusan nő, 2 éve még csak a 12. legnagyobb árbevételű webshopnak számítottunk az országban, tavaly azonban már a 6. helyen végeztünk
– mondta Fazekas Bálint, az Euronics kereskedelmi ügyvezető igazgatója.
A járvány miatti korlátozások 2021-ben is erősen érintették a nemzetközi szállítmányozást, ez a műszaki cikkek piacán is érezhető volt. A háztartási kis- és nagygépek kategóriájában az alapanyaghiányok következtében a vállalatok nem feltétlenül olyan eszközöket gyártottak, amelyekre szüksége volt a piacnak, hanem amit módjukban állt. Ennél is nagyobb problémát jelentett, hogy a pandémia során az otthoni munkavégzés és oktatás hirtelen növelte meg a keresletet olyan termékek iránt, mint a laptopok, tabletek, PC-k és a gyártásukhoz szükséges csipek.
Ez a sokkszerű növekedés sokszor késéseket eredményezett a kereskedők felé, és a rendelések átütemezését tette szükségessé. Kereskedői oldalon a nagyfokú rugalmasság lett a siker kulcsa a folyamatosan változó igények és erőforrások összehangolásakor. A szállítási láncok akadozása leginkább a televíziók és a mobiltelefonok kategóriáját érintette, ahol a szállítási anomáliák áremelkedést és a fix szortiment fenntartásának nehézségeit okozták. A cég üzleteiben azonban mindebből keveset láthattak a vevők.
Tanulva a 2020-as év nehézségeiből, sokkal hosszabb távra terveztünk előre, és növeltük a beszerzésünket, amikor erre lehetőségünk nyílt.
A 64 boltból álló üzlethálózatunk is a segítségünkre volt ebben a helyzetben, hiszen a boltokat raktárként is használjuk, így képesek voltunk olyan mennyiségeket felhalmozni a termékekből, ami elegendő volt ahhoz, hogy minden esetben alternatívát tudjunk kínálni az ügyfeleknek, így sem az áruhiány, sem a jelentős árnövekedés nem azonnali és akut módon érintette a céget” – tette hozzá Fazekas Bálint.
A legnépszerűbb cikkcsoportok terén egyáltalán nem történt változás az előző évhez képest. Árbevétel alapján változatlanul a 32 col fölötti tévék voltak a legkeresettebbek a 2021-es évben, majd az elöltöltős mosógépek és a kombi, alulfagyasztós hűtőszekrények következtek. Különbség az egyes márkák erősorrendjében volt látható, amelyet szintén erőteljesen befolyásoltak az ellátási lánc nehézségei.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.