A mintegy 610 milliárd forint személyijövedelemadó- (szja)-visszatérítés 51 százalékát a pénzügyi tartalékok feltöltésére szeretné majd felhasználni a lakosság – ez derül ki az OTP és a Groupama Biztosító közös kutatásából.
A megtakarítást tervezők tíz százaléka biztosítási termékbe szeretné fektetni a pénzét, és sok válaszadó ebből az összegből szeretne nyugdíj- vagy életbiztosítást indítani
– mondta egy webináriumon Gönczi Erika, a Groupama Biztosító bankbiztosítási főosztályvezetője. Kiemelte: szakemberek szerint a családi adó-visszatérítés használni fog az öngondoskodási kedvnek.
A koronavírus-járvány miatt is felértékelődött a nyugdíjbiztosítások és a hosszabb távú előtakarékosságok szerepe. De Magyarországon még mindig csak minden ötödik ember tesz félre a nyugdíjas éveire – mondta Nyitrai Győző, az OTP Bank Daily Banking Tribe igazgatója. A legnépszerűbb megtakarítási forma a nyugdíjpénztári megtakarítás.
Kiemelte: a nyugdíjparadoxon továbbra is fennáll, háromból két ember úgy érzi, hogy az állami nyugdíj nem lesz elég az időskori megélhetéséhez, viszont az öngondoskodási index tíz év alatt alig változott. A megkérdezettek 40-50 százaléka otthon tartja megtakarításait, és 40 százalék körül van azoknak az aránya, akik hosszabb távú célokat tűznek ki és tudatosan terveznek. A legnépszerűbb megtakarításoknál az öngondoskodók a nyugdíjas évekre és a gyerekekre fókuszálnak. Az öngondoskodási index szerint ma a magyar lakosság mindössze 6-7 százalékának vannak rendszeres megtakarításai.
A nyugdíjpénztári megtakarítás népszerű a lakosság körében. 2021-ben 16 ezer új tag csatlakozott az OTP nyugdíjpénztárához, a tagok összlétszám 249 ezerre tehető – mondta Nagy Csaba, az OTP Nyugdíjpénztár ügyvezető igazgatója.
A pénztártagok tavaly 28 milliárd forinttal növelték az egyéni számlák összegét, az összes nyugdíjvagyon 350 milliárd forintot ért el.
A munkáltatói befizetések 12 százalékkal emelkedtek, viszont az nem jó hír, hogy a fiatalok az szja-mentesség miatt elvesztették az adókedvezmény visszatérítésének lehetőségét.
„A biztosítás olyan dolog, amit akkor már nem lehet megrendelni, amikor szükség van rá” – mondta Budai József, az OTP Bank bankbiztosítási főosztályának vezetője. Az életbiztosítási termékek, ezen belül a nyugdíjbiztosítások olyan rugalmas termékek, amelyek a lehető legalacsonyabb költségek mellett valódi megtakarítást jelentenek. A Covid hatására azt látják, hogy nőtt a lakosság tudatossága, megerősödött a biztosítások iránti igény, az ügyelek 16 százaléka rendelkezik élet- vagy nyugdíjbiztosítási termékkel. Budai József kiemelte: az életbiztosítás az egyik legnépszerűbb, óvatosabb lett a lakosság a válság hatására az öngondoskodási index alapján, a munkahelyek elvesztésére és a hitelfedezeti védelemre is sokan kötöttek biztosítást.
Jelenleg minden negyedik aktív korú rendelkezik csak nyugdíjcélú megtakarítással, 2014 óta jelentősen emelkedett a nyugdíjbiztosítások népszerűsége. Az elmúlt egy évben ugyan lassult a növekedés, de a piacon 400 ezer nyugdíjbiztosítási szerződés van – mondta Gönczi Erika, a Groupama Biztosító bankbiztosítási főosztályvezetője. A Groupama arra számít, hogy a járvány lecsengésével a piac újra szárnyra kap, ami évente akár 20 százalékos bővülést is jelenthet.
Az OTP-nél 32 ezerre tehető a nyugdíj-előtakarékossági számlák (nyesz) száma, mondta Nyitrai Győző, az OTP Bank Daily Banking Tribe igazgatója. A piaci részesedésük 30 százalék felett van. A piacon 460 milliárd forintnak közel fele, 200-230 milliárdnyi vagyon van az OTP-s nyeszszámlákon. A portfólió összetételével kapcsolatos kérdésre válaszolva elmondta, a megtakarítások 45 százaléka állampapírokban, 48-50 százaléka befektetési alapokban és 5 százalék részvényekben van. Tavaly a nyeszszámlákra 20 százalékkal többet fizettek be a megtakarítók, mint egy évvel korábban. Kiemelte: van, aki a havi jövedelme 5-10 százalékát teszi félre nyugdíjcélokra, de a rendszeres megtakarítások aránya elérheti akár a jövedelem 30 százalékát is akkor, amikor az ügyfélnek már nem a hiteltörlesztés vagy a gyerekek támogatása a legfontosabb.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.