Idén februárban 9449 új személyautót helyeztek forgalomba Magyarországon, ami jelentős javulást jelent a januári 8088 gépjárműhöz viszonyítva – derült ki a Datahouse legfrissebb adataiból. Az elmúlt két év második hónapjához hasonlítva azonban van lemaradás,
a tavalyi adathoz képest 13,3, a 2020-ashoz pedig 14,7 százalékos a csökkenés a vizsgált hónapban.
Márkák tekintetében nem okozott meglepetést a február: a Suzuki helyezte forgalomba a legtöbb új személyautót, 1448-at, ezzel 15,32 százalékos piaci részesedést ért el. A második helyen a Toyota végzett 1155 személygépjárművel és 12,22-os részesedéssel, a harmadik pedig a Ford lett 942 autóval és 9,97 százalékkal.
A negyedik helyen álló Kia messze elmaradt a dobogósoktól, 694 új személyautót adott a magyar utakra, szorosan követi a Škoda és a Volkswagen. Éves összevetésben a fentivel megegyezik a rangsor.
A szegmensek esetében magasan a C, vagyis az alsó középkategóriás autók voltak a legnépszerűbbek, közel ötezret helyeztek forgalomba februárban ebből a szegmensből. Egyébként ezt a kategóriát Suzuki modell vezeti, ahogy a második helyen álló SUV B kategóriát is. A harmadik helyet megszerző SUV C szegmens élén egy Toyota modell található.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.