BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Letaszította a Toyota az élről a Suzukit

Az eddigi legjobb hónapot zárta idén az újautópiac, de nagy a lemaradás az előző két évhez képest.

Az eddigi legerősebb hónapját zárta idén az új személyautók piaca, márciusban több mint 11 ezer járművet helyeztek forgalomba Magyarországon – derült ki a Datahouse friss adataiból. Ugyanakkor az előző két év azonos hónapjától elmarad az idei eredmény, 2021 márciusában 10,3, 2020-ban pedig 2,8 százalékkal helyeztek forgalomba több új személyautót. 

Az első negyedév esetében is igaz a lemaradás, a tavalyi azonos időszakhoz képest 10,9, a 2020-ashoz képest pedig 12,2 százalékos az elmaradás.

Trónfosztás történt a márkák között, ugyanis a korábbi hónapokkal ellenben idén márciusban nem a Suzuki helyezte forgalomba a legtöbb személyautót, az 1278 jármű most a második helyhez volt elég. Az első helyen a Toyota végzett 1537 személygépjárművel, ezzel a piac 13,78 százalékát szerezte meg magának. Jelentős lemaradással, 869 forgalomba helyezett új személyautóval a harmadik helyen a Ford áll, amelyet a Volkswagen, majd a Kia követ 834 és 821 járművel.

Fotó: DODÓ FEREN / Kelet-Magyarország

Negyedéves összevetésben is átvette a  vezetést a Toyota, az idei első három hónapban 3807 személyautót regisztrált, de szorosan követi a Suzuki 3755 autóval. A harmadik helyezett Ford azonban ezen a listán is jelentősen lemaradt a két márkától, az elmúlt három hónapban 2639 személygépkocsit helyezett forgalomba. A negyedik a Kia 2153 járművel, az ötödik pedig a Volkswagen 2023 autóval.

A legtöbb új regisztrált személyautó a C-Alsó-közép szegmensből került ki idén az első három hónapban, 

27 százalékos részesedés mellett 7760 autót helyeztek forgalomba a márkák ebben a kategóriában. A második helyen a B-SUV áll 5772 autóval, a harmadik helyen pedig a C-SUV 4995 autóval. A negyedik helyen a B-Kisautók állnak 2448 gépjárművel.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.