BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Az attrakciók pörgetik a szállodák forgalmát

Van olyan budapesti hotel, ami 70 százalékos foglaltsággal működik – mondta Somlyai Zoltán, a BHM vezérigazgatója.

A budapesti hotelpiacon a külföldi vendégek visszatérésével erős nyári szezonra, míg vidéken a hazai vendégekért folytatott erősödő versenyre számít a BDPST Hotel Management Zrt. (BHM), Magyarország egyik jelentős szállodaüzemeltető vállalkozása közölte a cégcsoport.

Budapest, 2021. június 16.Turisták nézik a Magyar Országgyűlés (Parlament) kivilágított neogótikus épületét a Halászbástyáról. A Duna túlpartján, a Kossuth téren álló épület az Épített Világörökség része, 1885–1904 között épült Steindl Imre építőművész tervei alapján.MTVA/Bizományosi: Jászai Csaba ***************************Kedves Felhasználó!Ez a fotó nem a Duna Médiaszolgáltató Zrt./MTI által készített és kiadott fényképfelvétel, így harmadik személy által támasztott bárminemű – különösen szerzői jogi, szomszédos jogi és személyiségi jogi – igényért a fotó szerzője/jogutódja közvetlenül maga áll helyt, az MTVA felelőssége e körben kizárt.
Fotó: Jászai Csaba / MTI

A FINA-események turistamágnesek

Somlyai Zoltán, a BHM vezérigazgatója a közleményben kiemelte, hogy a nemzetközi turizmus élénkülése a fővárosba látogatók számának növekedését és a budapesti hotelpiac fellendülését eredményezi. 

Ezt a pozitív hatást már most is tapasztalják a budapesti szállodákban, a foglalási számok folyamatosan nőnek mondta, hozzátéve: ez többek között köszönhető az olyan több nemzetet megmozgató eseményeknek is, mint például a FINA vizes világbajnokság. 

Tapasztalataik szerint az orosz-ukrán háborúnak nem volt azonnal érezhető negatív hatása a turizmusra, azonban a küldőországok tekintetében változásokhoz vezetett. A klasszikus piacok, köztük az Egyesült Államok, Oroszország és Ukrajna, illetve a távol-keleti országok az előbbi évekkel ellentétben idén kiestek, azonban a német, olasz, spanyol és osztrák térségekből számottevő létszámmal érkeznek hazánkba idén is, csakúgy, mint a szomszédos országokból mondta.
A BDPST budapesti hoteleinek foglaltsága az 50-65 százalékot is elérheti a nyári időszakban, a klasszikus bed&breakfast szolgáltatást kínáló belvárosi D8 hotel pedig akár a 65-70 százalékot is. Kitért arra, hogy a vidéki szállodákban azonban a nemzetközi turizmus fellendülése a budapesti piaccal ellentétben inkább kihívásokat jelent a szállodaüzemeltetők számára. Fel kell ugyanis venniük a versenyt a külföldi ajánlatokkal szemben, így megtartva a magyar vendégeket, ehhez pedig folyamatos fejlesztésekre és megújuló ajánlatokra van szükség. Több szolgáltatással és programmal igyekeznek megszólítani belföldi vendégeiket: egyebek közt több kül- és beltéri wellness, illetve fitnesz fejlesztéssel - mondta Somlyai Zoltán. A nyári belföldi turizmus a szakember szerint továbbra is a vízparti térségekre, illetve fürdővárosokra koncentrálódik. A vidéki és budapesti piac mellett a BDPST Group a külföldi piacokon is jelen van, spanyolországi Atrio del Mar hotelükben, részben a kifelé áramló turizmus miatt, megnövekedett érdeklődésben bíznak. A tengerparti pihenés mellett a kirándulni és aktívan kikapcsolódni vágyókra is számít a cégcsoport két muraui hotelében. Az osztrák Alpok egyik legkedveltebb sírégiójában található Alpenblick és a Relax Resort Hotelek kihasználva környezetük nyári adottságait a túrázók, kerékpározók és nyugalomra vágyók kedvelt úticéljai lehetnek idén.

Kitértek arra, hogy a BDPST Zrt. szállodái a háború okozta rendkívüli helyzetben is szerepet vállalnak. Az Ukrajnából Magyarországra érkező menekültek elhelyezésében a budapesti D8 hotel és a Lifestyle Hotel Mátra vették ki a részület, csatlakozva a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének kezdeményezéséhez. Az emelkedő költségek, energia- és élelmiszerbeszerzési árak mellett a hotelek árazása is emelkedő trendet mutat. A költségoldalból kieső profitszintet nehéz kiegyensúlyozni, erre megoldást pedig kizárólag a piac rugalmas árazása nyújthatna - emelte ki Somlyai Zoltán. 

A 2015-ben alapított BDPST Group tőkebefektető cégcsoport számos befektetést menedzsel a turisztikai ingatlanpiacon és a pénzügyi szektorban. A BDPST Group, amelyhez a BDPST Capital Zrt. is tartozik, a Gránit Bankban való részesedésszerzéssel lépett be a pénzügyi piacra. A cégcsoport 57 százalékot vásárolt a Gránit Bankban. A BDPST Capital Zrt. 2022-ben a Diófa Alapkezelőt tulajdonló Tarragona Holding Zrt. megvásárlása tárgyában szintén üzletrész-adásvételi szerződést írt alá.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.