BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Telt házas programokkal dübörög a Magyar Zene Háza

Máris Magyarország egyik leglátogatottabb kulturális intézménye lett a Magyar Zene Háza, amelyet januári megnyitása óta már több mint 440 ezren kerestek fel. A Liget Budapest projekt részeként megépült intézmény példátlanul rövid idő alatt lépett elő a fővárosi kulturális élet meghatározó helyévé.

A kiállítások, koncertek és edukációs programok sikere azt példázza, hogy a hármas tartalmi tagolású Magyar Zene Háza nemcsak különleges építészeti műalkotásként, hanem sokrétű programkínálata miatt is vonzó hely, vitathatatlan sikerrel kapcsolódott be a budapesti kulturális élet vérkeringésébe – olvasható a komplexum első fél évét összegző közleményben.

A Liget Budapest projekt részeként megvalósult, Fudzsimoto Szú által tervezett intézményt már több mint 440 ezer látogató kereste  fel, havonta mintegy százezer vendéget regisztrálnak.

A látogatók 57 százaléka a programok, 43 százaléka a sokszoros nemzetközi díjnyertes épület miatt érkezik.

Folyamatos a telt ház, az állandó kiállítást már 50 ezren látták, a kis csoportos zenepedagógiai foglalkozásokon pedig 70 iskolai csoport, összesen 1,5 ezer gyerek vett részt

– tájékoztatott Horn Márton, a Magyar Zene Háza igazgatója.

A Hangdóm kísérleti produkcióira több mint 35 ezren voltak eddig kíváncsiak, a néhány hete megnyílt a kreatív hangtérben több különleges hangszer született a közös kísérletezések során – tudtuk meg.

Októberben megnyitják a Magyar Zene Háza első időszaki kiállítását, amely egy magyar könnyűzene-történeti kiállítás lesz, az ötvenes évektől a Sziget Fesztiválig terjedő időszakot mutatja be és dolgozza fel rendhagyó módon.

Folyamatosan bővül a tartalom, a programkínálat, állandóan fejlődik, alakul minden, a visszajelzések, a forgalmi adatok nagyon pozitívak – hangsúlyozták az intézmény vezetői. 

„Boldog szigetet akartunk a alkotni, ami a látogatói visszajelzések  szerint sikerült” – mondta Batta András, az intézmény ügyvezető igazgatója az őszi programbemutató tájékoztatón csütörtökön.

A több száz elemből álló tartalom üzenete és célja a Magyar Zene Háza küldetéséhez igazodik, ami lényegében a zenepedagógia, a zenei beavatás.

Fokozatosan kialakul egy újfajta zenepedagógia, koncertfilozófia, a jövő zenéje, koncertterme és közönsége – hangsúlyozta Batta András.

Elhangzott, hogy folyamatosan közvélemény-kutatást végeznek a látogatók körében, amelynek célja, hogy a kereslet találkozzon a kínálattal, miközben a tartalom fejlesztésén azzal a céllal munkálkodnak, hogy az a világon egyedülálló legyen. 

A ház programjai szokatlan aktivitást követelnek meg a közönségtől, ebben az értelemben is különleges, újító szellemű az intézmény – derült ki az első alkalommal megrendezett tájékoztatón.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.