Egyre több szórakozóhelyen használnak úgynevezett repoharakat, vagyis nem eldobható, hanem visszaváltható műanyag poharakat, amelyek azonban nem betétdíjasok, tehát pénz helyett műanyag korongot, „tokent” adnak a visszavitt pohárért. Ennek a rendszernek néhány előnye és számos hátránya is van, és már egy Facebook-csoportot is létrehoztak azok, akik szerint az utóbbiak vannak túlsúlyban.
A visszaváltható poharakkal több vállalat foglalkozik Magyarországon, viszont a legismertebb a Cup Revolution megoldása. A cég négyszáz forintért kínálja termékeit, ezt azonban nem betétdíjként fizetik meg a vendégek, hanem meg kell venni a poharat. Ha a poharat visszaviszi valaki, akkor megkapja érte az említett zsetont, amelyet a rendszerben részt vevő szórakozóhelyeken lehet beváltani, de csak egy meghatározott ideig, utána a zseton elveszti az értékét.
A Cup Revolution azt állítja honlapján, hogy a visszaváltható poharak használatával 80 százalékkal csökkenthető a rendezvények és vendéglátóhelyek hulladéktermelése. Ráadásul, mivel a termékeket Magyarországon gyártják, a szállításból fakadó szén-dioxid-kibocsátásuk is kevesebb, és még a hazai munkaerőpiacot is támogatják – mondják. Ellenben
sokan elégedetlenek a tokenekre cserélhető poharakkal, néhányan közülük létre is hozták a Stop Repohár Token nevű Facebook-csoportot.
A csoportban megfogalmazott állítások némelyike a Cup Revolution (CR) kommunikációért felelős munkatársa szerint sérti a cég jó hírnévhez való jogát.
„Mivel jelen nyilvános csoport előző bejegyzéseiben és kommentjeiben, valamint a CR közösségi nyilvános felületein is előfordultak olyan törvénysértő megnyilvánulások, amelyekben a fentiek teljesültek, ezért most itt húznánk egy vonalat, ami szerint a felhasználók tekintetében az eddigiektől eltekintve ugyan, de a jövőben ezekkel a megnyilvánulásokkal kapcsolatban a zéró tolerancia elvét követjük. A hasonló hibába esett médiumoknak és politikai szervezeteknek természetesen számolniuk kell a korábbiakra vonatkozóan is a lehetséges jogkövetkezményekkel” – írja csoportban Molnár Péter, a Cup Revolution kommunikációért felelős munkatársa.
A bejegyzés teljes terjedelmében ide kattintva olvasható.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.