Júliusban a 15–74 éves foglalkoztatottak átlagos létszáma 4 millió 714 ezer volt – közölte a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).
A május–júliusi időszakot tekintve a foglalkoztatottak átlagos létszáma 4 millió 699 ezret tett ki, 52 ezerrel többet, mint egy évvel korábban.
A vizsgált negyedéves periódusban
A május–júliusi időszakban a 15–64 évesek közül 4 millió 589 ezren minősültek foglalkoztatottnak, a korcsoportra jellemző foglalkoztatási ráta 74,4 százalék volt.
A férfiaknál a foglalkoztatottak létszáma – 14 ezres növekedéssel – 2 millió 438 ezret ért el, foglalkoztatási rátájuk 0,8 százalékponttal, 79 százalékra nőtt. A nők esetében a foglalkoztatottak létszáma 27 ezerrel, 2 millió 151 ezerre, a foglalkoztatási ráta 1,3 százalékponttal, 69,7 százalékra emelkedett.
A foglalkoztatási adatokkal egyidejűleg a munkanélküliségről is számot adott a KSH.
A munkanélküliek száma 2022 júliusában 173 ezer volt, a munkanélküliségi ráta 3,5 százalékon alakult. 2022. május–júliusban a munkanélküliek átlagos létszáma 160 ezer volt, a munkanélküliségi ráta 3,3 százalékot tett ki.
A friss adatok fényében érdemes felidézni, hogy a statisztikai hivatal szerdai tájékoztatása szerint tovább gyorsult a bérdinamika júniusban, a bruttó átlagkereset 15,4 százalékkal, míg a kedvezmények figyelembevételével számolt nettó átlagkereset 16,1 százalékkal volt magasabb , mint egy évvel korábban. Ezzel a bruttó átlagbér 503 500 forint, a nettó 347 200 forint volt a hónap során. A munkaerőhiány és az infláció is fűti a bérdinamikát elemzők szerint.
Jövő év elején jöhet a feketeleves a magyar munkaerőpiaconMár a kiválasztási folyamat közben nőhet a jelöltek bérigénye – hívta fel a figyelmet az egyik legnagyobb hazai munkaerő-toborzással és kiválasztással foglalkozó vállalat, a Hays Hungary igazgatója, Bucsku György, aki szerint sokan már az inflációt és az energiaárakat is beszámítják a bérigényükbe. Jövő év elején még nehezebb időszakra kell készülni a magyar munkaerőpiacon. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.