Csaknem 40 közkedvelt márkához biztosít diákkedvezményt a dinamikusan fejlődő magyar startup, a Diverzum, amely novemberben indult, és alig egy év alatt 60 ezren regisztráltak az oldalra, akik ezáltal 35 millió forintot spóroltak meg az online költéseik során – áll a cégtől kapott közleményben. A Z generációs ötletgazdák célja, hogy egyetlen diák se dobjon ki feleslegesen pénzt az ablakon: a kezdeményezés nulla forintból indult, de az augusztusban zárult első befektetési kört követően ma már egy nagyobb csapat dolgozik azon, hogy új szintre vigye a diákkedvezmény-forradalmat.
A jelenlegi áremelkedések mindenkit súlyosan érintenek, a Diverzum azonban az egyik leginkább érintett szegmensre fókuszál, a 14 év feletti gimnazistákra és egyetemistákra. Nekik sokszor nincs önálló keresetük, ösztöndíjakból vagy egyéb diákmunkákból fedezik a mindennapi életüket. Az alapítók ezt átérezték, hiszen csak idén januárban fejezték be a tanulmányaikat, amelyeket most ősszel folytattak volna, ha a Diverzum nem indul ekkora növekedésnek. László Miklós és Gyarmati Fanni gimnáziumi osztálytársak voltak, majd más-más országba mentek tanulni, Nyugat-Európában találkoztak számos olyan lehetőséggel, ahol volt elérhető diákkedvezmény, hazatérve ennek a hiánya tűnt fel nekik, és végzős egyetemi évükben elindították a platformot.
Ehhez persze a brandeket is meg kellett arról győzniük, hogy miért éri meg nekik a tanulókat támogatni. Mára olyan nagy neveknél használhatják fel a diákkedvezményeket a regisztrált diákok, mint a Samsung, a Foodpanda, a Notino és a Myprotein. A közlemény úgy fogalmaz, manapság nehéz reklámokkal elérni a Z generációt, viszont diákkedvezményekkel megszólíthatják a fiatal vásárlókat.
A diákok könnyedén használhatják a Diverzumot, egy ingyenes regisztrációt követően igazolniuk kell a diákstátusukat, és már élhetnek is a kedvezményekkel az online vásárlásaiknál. Az elejétől fontos volt az alapítók számára, hogy a diákoknak a platform használata teljesen ingyenes legyen.
Ezért a Diverzum bevétele a márkáktól származik, de ők is csak a létrejött vásárlások után fizetnek.
Persze az üzleti logika is megvan emögött: ha egy márka segít a fiataloknak diákéveik alatt, ők ezt később hűséges fogyasztóként gyakran meghálálják, ám már a teljes árat fizetve. A cég szerint a win-win alapgondolatból igazi sikersztori lett. Kevesebb, mint egy év alatt minden tizedik magyar diák regisztrált a Diverzumra, és az alapítókkal együtt ma már 7 fős csapat dolgozik azon, hogy minél több kedvező ajánlat jusson el minél több fiatalhoz.
A Diverzum csapat az első befektetési körét augusztusban zárta, amelynek hála nem csak tőke, de nagyon hasznos tudás is bekerült a csapatba a befektetők, az MKB Fintechlab, illetve Torkel Fagrell és Verő Barbara üzleti angyalok által. A tőkét a Diverzum csapat bővítésére és a növekedésre kívánják fordítani, de az applikáció fejlesztése is az alapítók jövőbeli tervei között szerepel.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.