BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Csökkent és nőtt is a légitársaságokra kiszabott extraprofitadó

Hat sávot alakított ki az új módosítással a kormány.

Megváltoztatta a kormány a légitársaságokra kivetett extraprofitadót az éjjel kiadott Magyar Közlönyben. Eddig a hozzájárulás mértéke a kormányrendelet szerint utasonként az Albániába, Andorrába, Bosznia-Hercegovinába, Észak-Macedóniába, Koszovóba, Liechtensteinbe, Moldovába, Monacóba, Montenegróba, Nagy-Britanniába, Norvégiába, San Marinóba, Svájcba, Szerbiába, Ukrajnába, illetve az Európai Unió országaiba utazók után 3900, minden más célországba utazók után 9750 forint volt az extraprofitadó. 

Fotó: Kallus György / Világgazdaság

A módosítás értelmében több sáv jött létre. Az első kategóriába eső úti célokra a kivetett pluszadó mostantól utasonként 2700 forint, ha 10,5 kilogrammnál kisebb az egy ülésre jutó kibocsátási értéke a repülőgépnek, ha 10,5 és 17,5 kg közé esik, akkor 3900, ha pedig ennél nagyobb, akkor 5100 forint a közteher. A felsorolt úti célokon kívüli országokban ugyanezek a sávok 6800, 9750 és 12 700 forint. 

A rendelet szerint a légi járművet üzemeltető légitársaságok a tárgyhót követő hónap 5. napjáig elkülöníthető és beazonosítható módon megküldik a földi kiszolgálást végző gazdálkodó szervezetnek az adott hónapban üzemeltetett valamennyi érintett légi jármű vonatkozásában az ACI Airport Carbon and Emissions Reporting Tool szerinti szén-dioxid-kibocsátási érték és a motorszám szorzatának egy ülésre jutó értékét.

Az extraprofitadó miatt komoly vita alakult ki a kormány és a fapados légitársaság, a Ryanair között. Utóbbi annak ellenére vitatta a közteher jogosságát és mértékét, hogy erős üzleti fél évet zárt.

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.