BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kamukedvezmény: lecsapott a hatóság a webáruházra

A szemüvegre és kontaktlencsére szakosodott üzlet egy sosem létezett bolti árra hivatkozva tett úgy, mintha kedvezményeket osztogatna.

A Gazdasági Versenyhivatal eljárást indított az eOptika szemüveg- és kontaktlencse-webáruház üzemeltetőjével szemben, mivel vélhetően több szempontból is jogsértő gyakorlatot folytat a fogyasztókkal szemben, például az árfeltüntetés területén. A hatóság gyanúja szerint a vállalkozás a honlapján olyan ár-összehasonlítást alkalmaz, amely vizuális kialakításával (áthúzott Bolti ár, élénken hangsúlyozott online ár, valamint a kettő közti „kedvezmény” mértéke) megtévesztő módon árcsökkentés benyomását kelti a fogyasztókban. 

Eyeglasses,In,Shopping,Cart,On,Yellow,Background
Fotó: Shutterstock

Valójában azonban vélhetően nincs szó valódi árkedvezményről, az ár-összehasonlítás alapjául szolgáló „bolti árat” pedig a cég korábban valószínűleg nem alkalmazta.

A GVH emellett azt is feltételezi, hogy a vállalkozás az iWear kontaktlencsék kapcsán – a cég logójának és márkanevének felhasználásával – azt a téves benyomást kelti weboldalán és reklámjaiban, hogy a termékek megvásárolhatók a webáruházában. Ott azonban a gyártó árucikkei nem elérhetők, helyettük a társaság az általa forgalmazott kontaktlencsék megvásárlására ösztönöz. A fogyasztók így összetéveszthetik a céget a termékek valódi forgalmazójával.

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.