Másodjára írta ki a Nemzeti Tehetség Központ a Start programot, amely azoknak a 18–35 év közötti fiataloknak szól, akiknek van egy megvalósítható és társadalmilag is hasznosítható vállalkozási ötletük.
A programokat lebonyolító Nemzeti Tehetség Központ három fő területről várja december 20-ig a pályázatokat.
A Nemzeti tehetség program keretében megvalósuló kétfordulós pályázat első körében a jelentkezőknek elegendő körülírniuk az ötletüket, készíteni egy vázlatos üzleti tervet, és csatolni hozzá egy kétperces bemutatkozó videót.
Azt szeretnénk megnézni, hogy egy-egy csapat, egy-egy jelentkező mennyire hisz a saját ötletében és társadalmi hasznosításának lehetőségében
– mondta a Világgazdaságnak Lantos Krisztina, a Nemzeti Tehetség Központ ügyvezetője.
Az első forduló után
maximum 20 versenyező 3-3 millió forintos kezdőtőkét nyerhet el
az alapötlete megvalósításához. Ők ezt követően egy olyan képzésen vehetnek részt, amelyet a program szakmai partnerével, a Design Terminallal közösen szervez a központ, és ahol többek között vállalkozói ismereteket, jogi-pénzügyi alapokat, marketingtudnivalókat sajátíthatnak el a résztvevők már sikeres vállalkozóktól. A három hónapos folyamatot jövő márciusban a Demo Day nevű esemény zárja, amelyen bemutatkozik majd a 20 első körös nyertes, beszámolnak róla, hogy mennyit fejlődtek az eltelt hetek alatt, közülük ketten pedig elnyerhetik a további 5-5 millió forintos fődíjat is.
„A jelentkezőktől önerőt nem kérünk, csak azt, hogy tegyék oda magukat, és száz százalékban a vállalkozási ötletükre összpontosítsanak” – fogalmazott Lantos Krisztina.
A Start program első kiírásában, idén tavasszal több mint száz pályázat érkezett, s az látszott a benyújtott pályaművekből, hogy a fiataloknak hihetetlenül kreatív megoldási ötleteik vannak – elevenítette fel a Nemzeti Tehetség Központ ügyvezetője, megjegyezve, hogy
a koronavírus-járvány utáni egyfajta „restartnak” szánták a programot,
amely be is váltotta a hozzá fűzött reményeket.
Érkezett olyan pályázat, amely a mentorálásról, a külföldön tanult magyarok hazahívásáról szólt, volt, amely a generációk egymásra találásának segítését tűzte ki célul, valamint olyan is, amely online kiállítóterek kialakítását vázolta fel – sorolt fel néhányat az ötletbörzére benyújtott pályázatok közül a szakember. Felidézte: az egyik fődíjas csapat, amely az élelmiszermentés területén mutatott újat, egy olyan liofilizáló, azaz fagyasztva szárító mobilüzemet hozott létre, amellyel azoknak a gazdáknak segítettek, akik nem tudták eladni minden árujukat. Számukra helyben leszárították a megmaradt zöldségeket, gyümölcsöket, így nemhogy nem kellett kidobni, hanem később még értékesíteni is lehetett őket.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.