BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Két újítással is jelentkezik a Viber

Két, applikáción belüli újításról számolt be a Magyarországon 68 százalékos penetrációval rendelkező Rakuten Viber, amelynek kutatása szerint a mobilozók 77 százaléka három applikációt használ, 55 százalékuk egyetlenegyet – ami túlnyomórészt egy üzenetküldő-szolgáltatás.

A hiteles és hatékonyabb internethasználat jegyében jelentette be a Rakuten Viber a 2023-as fejlesztéseit, egyúttal saját felméréseire hivatkozva mutatta be a magyar piac trendjeit a Világgazdaság részvételével megtartott sajtóbeszélgetésen.

Rakuten To Buy Viber Internet Messaging App For $900 Million
Fotó: Bloomberg

A kutatások szerint Magyarországon a vállalkozások 48 százaléka már használja az üzenetküldő alkalmazásokat, a közösségi hálózatokat, ami 10 százalékos növekedés 2019 óta, és további bővülés várható. Csak tavaly több mint 100 millió üzleti vonatkozású üzenetet váltottak a chatbotokon keresztül. Erre a trendre is reagálva 

a cég két újítást vezet be 2023-ban: a Business Inboxnak és a Commercial Accountnak hívott üzleti frissítéseket az alkalmazáson belül.

A mobilozók fele egyetlen appra koncentrál

A Business Inbox egy külön mappa a márka és a felhasználó közötti interakciók számára, amely közvetlenül a szokásos csevegések képernyőről érhető el. Célja, hogy javítsa a márkák és a felhasználók közti kommunikációt, továbbá az ügyfélszolgálati élményt javítva növelje a márkahűséget. A mikrovállalkozásoknak szánt Commercial Account pedig lehetővé teszi, hogy a felhasználók egy helyen keressenek és fedezzenek fel minden üzleti információt és kommunikációs csatornát. Az ellenőrzött márkák üzleti üzenetei alapértelmezés szerint a Business Inboxba kerülnek, nehezítve a potenciális csalók számára a márkák nevében való visszaéléseket, míg a Commercial Account „kék pipa” jelzéssel lesz ellátva, és egy helyen jeleníti meg az összes üzleti információt, így a felhasználók könnyen felismerhetik a megbízható márkákat.

Cristina Constandache, a Magyarországon 68 százalékos penetrációval rendelkező Rakuten Viber bevételi igazgatója elmondta: az okostelefonozók 77 százaléka jobbára három applikációt használ, 55 százalékuk pedig egyetlenegyre koncentrál igazán, ami kétharmados arányban egy üzenetküldő szolgáltatás. 

Tapasztalatuk szerint a kelet-közép-európai felhasználók fogékonyabbak az újításokra, mint a nyugat-európaiak, szívesebben kipróbálják az új funkciókat.

Az ukrajnai háború is növelte a forgalmat

„Ezek a mérföldkőnek számító frissítések a Viber következő lépését jelentik, amely egy kényelmes, egyablakos ügyintézési pontként szolgál a márka és a felhasználók közötti kommunikáció és interakciók számára. Ez lesz az alapja a többi szuperappfunkciónak, amelyeket fokozatosan fogunk bevezetni” – közölte Cristina Constandache.

Újságírói kérdésre válaszolva kifejtette, hogy pénzügyi szempontból a 2022-es év a Viber számára is nehezen alakult a régiós politikai helyzet miatt, ám a már meglévő együttműködéseikre támaszkodva így is sikerült növekedést produkálniuk. Az applikáció tavaly augusztus óta elérhető asztali alkalmazásként a Microsoft Store felületén és mobilalkalmazásként a Samsung Galaxy Store-ban.

Ugyancsak kérdésre válaszolva a bevételi igazgató megerősítette, hogy az ukrajnai háború az üzenetküldő-applikációk, így a Viber használatában is emelkedést hozott.

Az emberek eddig is kommunikáltak más országbeliekkel, de mivel az ukrajnai háború miatt sokan elhagyták a hazájukat, ugyanakkor nyilvánvalóan szeretnének kapcsolatban maradni az otthoniakkal, megnövekedett a kommunikációs forgalom Magyarország és Ukrajna között, sőt, ugyanez igaz a szomszédos országok vonatkozásában is

– mondta Cristina Constandache.

Segítség a törökországi és szíriai földrengés nyomán

Hozzátette: sem a háborús helyzetekre, sem a természeti katasztrófákra nem lehet igazán felkészülni, ugyanakkor a törökországi és szíriai földrengés nyomán is igyekeznek segíteni. Szóba jöhetnek ingyenes vagy csökkentett költségű kommunikációs megoldások, akár a Viberen belüli, akár a Viberen kívüli forgalmazásra, és a humanitárius szervezetekkel együttműködve dolgoznak az opciókon, amelyeket mihamarabb elérhetővé kívánnak tenni.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.