„A csillagok állása szerint a hétfő reggeli üzemkezdettől már hosszúban járunk” – ezt az ország egyik legismertebb metróvezetője, LoviGabi, azaz Lovas Gábor írta ki a közösségi oldalára annak kapcsán, hogy március 20-tól ismét a teljes vonalon jár majd a 3-as metró.
A „hosszúban járás” éppen erre utal, vagyis a teljes körre Kőbánya-Kispest és Újpest-központ között. Hétfőn nemcsak ennek örülhetnek az M3-as vonalon közlekedők – normál körülmények között napi durván 500 ezer utas –, hanem annak is, hogy a középső szakaszon két felújított állomást átadnak az utazóközönségnek, az Arany János utca és a Nyugati pályaudvar megállót. Ezzel pedig lényegében véget ér a buszos metrópótlás a belvárosban, de ez csak úgy igaz, ha tisztában vagyunk a kivételekkel (ezeket lejjebb foglaltuk össze). Egymást érik tehát a jó hírek, de ez ne tévesszen meg senkit:
a 3-as metró felújítása még nincs kész, az majd csak valamikor májusban esedékes.
Igaz, hogy a vonalat visszaadják a forgalomnak, de a szerelvények nem állnak meg mind a húsz állomásnál. A Nagyvárad tér és a Lehel tér továbbra is építési terület, ezért ott csak áthaladnak a vonatok.
A lezárt állomások környéke pótlóbusszal és egyéb járatokkal közelíthető meg, ahogy eddig is. Csakhogy ebben is számos változás áll be, rutinból tehát senki ne szálljon közösségi közlekedésre. A BKK össze is szedte, milyen eltérések léptek életbe már március 18-tól, szombattól:
Ennyit a földfelszíni közösségi közlekedésről. A földfelszín alattira viszont muszáj még kitérni, ugyanis meglehetősen hektikus menetrendre lehet számítani a következő hetekben. Mindenekelőtt fontos felhívni rá a figyelmet, hogy
a 3-as metró hétvégente nem jár a teljes vonalon.
A szerelvények csak a Göncz Árpád városközpont és Újpest-központ között járnak, a Göncz Árpád városközpont és Kőbánya-Kispest között a buszsávban haladó M3-as metrópótló busszal lehet utazni, ahogy már eddig is megszokhatták az utasok. Ez egyúttal azt is jelenti, hogy hétvégén a Lehel tér és a Nagyvárad tér is elérhető az M3-as pótlóbuszokkal, ezért az M14-es és az M30-as állomáspótló járatok ekkor nem közlekednek.
Szintén fontos tisztában lenni vele, hogy mit is jelent pontosan az M3-as metróvonal március 20-i átadása. Aki ugyanis arra készülne, hogy hétfő reggel, például munkába menet végigutazik a vonalon, az rosszul teszi: az utasok majd csak délutántól vehetik birtokba a teljes szakaszt. Hogy pontosan mit takar a délután, arról hivatalos információ egyelőre nem érhető el, de nyilvános szakmai fórumokon az olvasható, hogy Kőbánya-Kispestről a 13:46-os, Újpest-központról pedig a 13:55-ös indulásig utasok nélkül haladnak át a vonatok a Deák Ferenc tér és a Göncz Árpád városközpont között. Ezt követően viszont igaz, hogy hétköznap egész nap, üzemkezdéstől 23 óra utánig a teljes vonalon jár a metró, és az esti órákban sem kell pótlóbuszra szállni.
Szintén nincs megerősítve, de a hírek szerint a húsvéti hosszú hétvégén (04.07–10.) a teljes vonalon jár majd a metró, ahogy az utolsó áprilisi hétvégén (04.29–30.) is.
Már majdnem kész: március 20-tól teljes vonalon jár az M3-as metróAz ország legforgalmasabb metróvonalának felújítása 2017 őszén kezdődött el. Március végétől két állomás kivételével az M3-as metró teljes egészében használható lesz hétköznaponként. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.